הרב אפרים זלמנוביץ'
הרב אפרים זלמנוביץ'

הרב אפרים זלמנוביץ': הסטאטוס קוו חייב לעבור מקצה שינויים כדי לאפשר לציבור החילוני לחיות את חייו כרצונו‎

הרב הראשי למזכרת בתיה, אפרים זלמנוביץ', מאמין שפשרה על הסטאטוס קוו תפתור את הפלונטר הפוליטי

פורסם בתאריך: 1.12.19 07:28

-->

ביד המפלגות הדתיות נמצא המפתח להבקיע את התיקו בין כחול לבן והליכוד ולפתור את הפלונטר הפוליטי בו מצויה המדינה. על כתפיכם מוטלת המשימה ללכת לקראת הציבור החילוני בהגמשת הסטאטוס קוו ובהתאמתו לדרישות שני הצדדים תוך כדי הקפדה על קיום הצביון יהודי למדינת היהודים. יש לזכור, על פי התורה יסוד היסודות היא הבחירה החופשית. הרשות נתונה לכל אדם לחיות את חייו כרצונו. חיה ותן לחיות. יחס בני התורה לציבור החילוני, הוא ע"פ הכלל הנקוט בידינו – תורה מונחת בקרן זוית וכל הרוצה לבוא וליטול יבוא ויטול. כל יהודי רשאי להיכנס לבית המדרש וללמוד תורה כאוות נפשו ולקיים מצוות כפי יכולתו ורצונו החופשי.

המדינה היהודית חייבת לאפשר לשומר המצוות לחיות את חייו על פי התורה הקדושה. המדינה הדמוקרטית מטבעה מאפשרת לכל אזרח לחיות את חייו כרצונו. יחד עם זאת, יש לזכור! אין אומתנו אומה אלא בתורותיה. זכותנו ההיסטורית לחיות במדינת ישראל מושתתת על ההבטחה האלוקית הכתובה בספר הספרים. לכן, עלינו מוטלת החובה להוכיח לעולם כי בנים אנחנו, בהתנהלותנו, לאברהם יצחק ויעקב ולהעניק למדינת ישראל צביון יהודי מובהק.

הקב"ה ביקש לברוא את העולם במידת הדין. ראה שאין העולם יכול לעמוד הלך וברא אותה במידת הרחמים (פשרה). מבאר הרש"ר (בראשית ב' ד'): "אלהים" הוא מידת הדין; הוא בורא העולם, המשליט בו סדר, ונותן בו חוק, מידה ותכלית. אלמלא בחירתו החפשית של האדם, – שהרשות בידו גם לסור מן הדרך, – לא היה העולם זקוק למידת הרחמים. הנהגת הרחמים תחנך את האדם לקראת ייעודו הנעלה; היא תקיים את האדם ואת עולמו למרות שגגתו אשר שגג; היא תחזירנו מטעות לאמת, ממשוגה לדרך אמונה; היא תחדש ותעניק לו כח לקיום ולעתיד חדש; היא המעצבת את תולדות השמים והארץ – על פי צרכי חינוכו של האדם. היא מפתחת את תולדות השמים והארץ על פי זכויות האדם וצרכי חינוכו; והיא היא המיוצגת על ידי שם הויה. במידת אלוהים נבראו שמים וארץ, וניתן להתפתחותם חוק וסדר; במידת שם הויה יתערב ה' בהתפתחותם, יעצבם וינהיגם בכל עת ובכל שעה – בהתאם לתכליתו, שהיא חינוך האדם.

"כי יהיה ריב בין אנשים ונגשו אל המשפט ושפטום והצדיקו את הצדיק והרשיעו את הרשע" (דברים כ"ה א'). מבאר בעל השפתי כהן: "ונגשו אל המשפט" אל השופט לא נאמר, לומר לך שלא רצו בפשרה אלא בדין. אומרת הגמרא (ב"מ ל' ב'): לא חרבה ירושלים אלא על שהעמידו דבריהם על דין תורה ולא עשו פשרה. פוליטיקה היא אומנות האפשר. במצב הפוליטי שנוצר אין אפשרות להרכיב ממשלה ללא פשרות. הציבור הדתי יכול לבצע מקצה שינויים בסטאטוס קוו כמו חקיקת חוק הגיוס בתנאי שיקנה לבני תורה כלים ליציאה לשוק העבודה או לאפשר לרבני הערים רשמי הנישואין לברר יהדות ולגייר. ובעיקר לאפשר לאחים המעדיפים חיים ע"פ תרבות העמים במקום תרבות ישראל, לקיים את אורח חייהם כרצונם החופשי. כך נאחד את שבטי ישראל ונחזק את עולם התורה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר