סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)
סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)

"מחבל מחברון ניסה לדרוס אותנו. התחמקנו הצידה ונטרלנו אותו. ירינו בו"

סג"מ עמיחי סקליטר, בן 21 מנס ציונה ומפקד מחלקה בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, סיכל עם חייליו ניסיון לפיגוע דריסה בצומת בית ענון שבחברון לפני מספר שבועות. ריאיון

פורסם בתאריך: 17.8.17 13:55

-->

חטיבת החילוץ של פיקוד העורף היא אמנם אחת החטיבות הצעירות בצה"ל, אשר הוכרזה רשמית כחטיבה רק בשנה שעברה, אך הלוחמים והלוחמות בה כבר הספיקו להשתתף במספר אירועים משמעותיים: הסיוע לנפגעים מרעידת האדמה בנאפל ב-2015, חילוץ מאסון החניון בתל אביב, פינוי תושבי אזור חיפה בגל השרפות האחרון, ותפעול אירועי טרור והפרות סדר באזור יהודה ושומרון, שם מוצבים לוחמי ולוחמות החטיבה באופן קבוע.

סג״ם עמיחי סקליטר, מפקד מחלקה מגדוד רם של חטיבת החילוץ, הוא תושב נס ציונה בעל היסטוריה משפחתית צה"לית מפוארת. אביו הוא תת אלוף במילואים, סבו היה בחפ"ק של אריאל שרון במלחמת ששת הימים, וכעת גם הוא מצטרף לרשימה המכובדת של קצינים שסיכלו ניסיון פיגוע.

סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)

סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)

 

המקרה המדובר אירע ביום חמישי לפני מספר שבועות. בצומת בית ענון שבחברון צעיר ניסע לדרוס כמה חיילי צה"ל, אלא שהניסיון סוכל בזכות מפקד הכוח סקליטר, שהורה לחייליו לירות במחבל במקום.

עמיחי, מה בדיוק קרה שם?

"ישנה בבית ענון כיכר וכוח שלנו נדרש לאבטח אותה. היינו במקום שישה חיילים ומחבל מחברון ניסה לדרוס אותנו. התחמקנו הצידה ונטרלנו אותו. ירינו בו".

איך הרגשת באותם רגעים?

"בתור מפקד מה שהיה חשוב לי זה לוודא שכל החיילים שלי בסדר ושלא קרה להם כלום. זה מה שעבר לי בראש. אנחנו מתכוננים לאירועים האלו כל הזמן, אז כשזה קורה אנחנו נכנסים למצב של טייס אוטומטי".

ואיך ההרגשה כמה ימים אחרי?

"אני מרגיש שאני סומך על החיילים שלי ועל יחידת החילוץ. תמיד סמכתי עליהם, ועכשיו אפילו יותר. כולם פעלו כמו שתרגלנו ובדיוק כמו שהיה צריך. אני עשיתי את החלק שלי, אבל יותר חשוב שהחיילים שלי עשו את החלק שלהם".

אתה שוקל המשך קריירה צבאית?

"אני לא שולל את זה .קודם כול אני רוצה לבצע את התפקיד שלי עד הסוף, הכי טוב שאני יכול, ואחר כך אבחן המשך התקדמות".

אתה מגיע משושלת של אנשי צבא. מה סבך אמר על הסיכול?

"בבוקר דיברתי איתו ואמרתי לו שהכול בסדר איתי. הוא ותיק מלחמות אבל יש לו חששות כמו לכל בן אדם".

ומה אמר אביך?

"הוא היה גאה בי. אני בטוח שהוא גאה כמו כל אבא, שמח שאני בסדר גמור ושתפקדתי כמו שצריך באירוע".

 

סג"מ עמיחי סקליטר וסבו (צילום: דובר צה"ל)

סג"מ עמיחי סקליטר וסבו (צילום: דובר צה"ל)

 

מה עושה חטיבת חילוץ במקומות הללו?

"יחידת החילוץ ערוכה ביהודה שומרון להגן על כל האזרחים. זו המטרה שעומדת לנגד עינינו, לדאוג שהאזרחים כולם בסדר. אני שמח שאנחנו היינו שם ושלא נפגע שום תושב. זו העבודה שלנו בשגרה ובמצבי חירום יש גם פעילות של חילוץ אזרחים מאתרי הרס. חיילים שלנו היו באירועים שקרו בנפאל, בפיליפינים, וגם בארץ. היחידה שלנו היא זו שחילצה תושבים ברמת החייל כשהחניון קרס. יש לנו אפשרות להגן על תושבים גם בביטחון השוטף, וגם אם חס וחלילה יש צורך להציל חיים שלכודים תחת הריסות בארץ ובחו"ל. בגלל זה היחידה שלנו מאוד מיוחדת ומעניינת. היא מלאת אפשרויות ומגוונת".

סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)

סג"מ עמיחי סקליטר (צילום: דובר צה"ל)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר