מחשב צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

סטודנטים: כך תימנעו מלחץ בעמוד השידרה או נימול בידיים בעידן המחשב הנישא

לכבוד פתיחת שנת הלימודים האקדמית, מומחי קפלן עם טיפים לסטודנטים כיצד להימנע מלחץ בעמוד השידרה או נימול בידיים בעידן המחשב הנישא

פורסם בתאריך: 28.10.19 12:58

-->

יותר ויותר סטודנטים נעזרים כיום במחשב נישא או בטאבלט לצורך לימודיהם. ד״ר אמיר אורון, מומחה באורתופדיה וכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן, מספק מספר עצות חשובות לסטודנטים.

״שימוש במחשב אישי מעמיס על הצוואר, הגב והידיים. סטודנטים שמקלידים במשך שעות רבות חייבים להקפיד על הפסקות סדורות ולבצע מתיחות של הידיים והצוואר. ככלל, רצוי שמסך המחשב יהיה בגובה העיניים ושורש היד יהיה ישר. כאשר משתמשים במחשב נישא רצוי להניח את המחשב על שולחן ולא על הברכיים. כך אפשר להניח את האמה על השולחן ולשמור על שורש כף יד ישר. מעבר לכך, כאשר מחשב נישא מונח על שולחן המסך גבוה יותר מאשר כשהמחשב על הברכיים וכך אפשר להימנע מכפיפה משמעותית של הצוואר. ככל שהצוואר כפוף לאורך זמן רב יותר ובמידה רבה יותר כך עולה הלחץ בתוך מרווחי הדיסק שבעמוד השדרה הצווארי והנזק מצטבר בקצב ניכר יותר. אם מופיע נימול באצבעות או הידיים נרדמות ייתכן שאתם סובלים מתסמונת תעלה קרפלית ויש מקום לביצוע בירור רפואי".

ד"ר אמיר אורון

ד"ר אמיר אורון

 

כסטודנטים, אנחנו משקיעים שעות רבות מול המחשב, הן בשעות של הוראה פרונטלית והן בכתיבת עבודות וסמינרים. "הפסקות הם דבר חשוב מאוד. עבודה רציפה ללא הפסקה יוצרת מתח מיותר על הרקמות ועלולה להוביל לפגיעה הן בגידים בדמות דלקת במרפק כדוגמת מרפק טניס, או להשפיע על העצבים ביד ובאמה בדמות תסמונת תעלה רדיאלית או תסמונת תעלה קרפלית.

החיים הסטודנטיאליים הם מאתגרים. עבודה תחת לחץ, שעות שינה לא רבות כיוון שרבים מהסטודנטים עובדים במקביל ללימודיהם, מטלות לימודיות והרצון ליהנות גם מחיים חברתיים כסטודנטים כולם מעמיסים על השלד. לכן, שמירה על סביבת עבודה נכונה, הימנעות מתנוחות לא נוחות וקבועות ועבודה רציפה בלי הפסקות יכולות לגרום להופעה של מחלות שלד מיותרות.

סטודנטים חכמים ישמרו על אורח חיים חכם וישנו תנוחות ופעילות. כך תהיה שנה אקדמית בריאה ומוצלחת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר