משמאל: לימור רונן, איתמר הרשקו, פריי בלאי טדלה ודניאל נדאו מלקה (צילום: הדר פלד כהן)
משמאל: לימור רונן, איתמר הרשקו, פריי בלאי טדלה ודניאל נדאו מלקה (צילום: הדר פלד כהן)

הישג מדהים לתוכנית ספייס לשילוב יוצאי אתיופיה ברחובות: 100 אחוז זכאים לבגרות בשנת תשע"ט

נתונים שהוצגו בפתיחת השנה של תוכנית ספייס לשילוב יוצאי אתיופיה ברחובות, שבה משתתפים 115 תלמידים מ-4 בתי ספר בעיר, מעלה כי כלל התלמידים השיגו זכאות לבגרות בשנה החולפת

פורסם בתאריך: 26.9.19 09:30

-->

תוכנית ספייס של הפרויקט הלאומי לקהילה האתיופית בישראל פועלת ברחובות בשיתוף משרד החינוך, עיריית רחובות, רשת חוויות והחברה למתנ"סים. התוכנית מלווה את בני הנוער מהקהילה האתיופית להשלמת בגרות איכותית, במטרה לסלול את דרכם לאקדמיה. התוכנית פועלת באמצעות רשת חוויות מזה כ-5 שנים, כאשר בשנה החולפת נרשם שיא של 100% זכאות לבגרות בקרב משתתפי התוכנית.

חברי צוות תוכנית ספייס התכנסו השבוע כחלק מהכנות פתיחת התוכנית לשנת הלימודים תש"פ. איתמר הרשקו, מנהל התוכנית העירונית, מסביר: "מטרת העל של התוכנית הינה להביא לשילוב מלא ומוצלח של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, ומהווה מסגרת לכל המאמצים והמשאבים בקליטתם ובשילובם של בני הקהילה האתיופית".

התוכנית מופעלת ב-4 בתי ספר על יסודיים בעיר, ובמסגרתה מעניק צוות התוכנית סיוע לימודי לעשרות תלמידים יוצאי העדה האתיופית.

זהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, המשמש גם כיו״ר וועדת ההיגוי העירונית, אומר: ״אנחנו משקיעים בפרויקט למעלה מעשור ואנו שמחים על ההצלחה הגדולה. מערכת החינוך העירונית שוב מוכיחה שהיא מבין הטובות בישראל עם הישגים כאלה. נמשיך לקדם את התוכנית ולעקוב אחריה מקרוב, אני גאה בתלמידים ומודה לכל השותפים לפרויקט״.

יו"ר רשת חוויות, אמיתי כהן: "תוכנית ספייס היא דוגמא חייה לשיתופי הפעולה ושמירה על רצף בין העשייה החינוכית הפורמאלית לחינוך הבלתי פורמאלי, השמה את התלמיד במרכז העשייה במסע להשגת תעודת הבגרות. התוכנית משמשת למוביליות ושילוב בחברה הישראלית".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "במסגרת התוכנית, בתחום הלימודי אנו פועלים לשיפור הישגים לימודיים והובלת התלמידים לתעודת בגרות מיטבית, מלאה ואיכותית. בתחום האישי-חברתי אנו פועלים להגברת המוטיבציה ללמידה, חיזוק תחושת המסוגלות, גיבוש זהות אישית וחיזוק השייכות לקהילה ולסביבה. עיריית רחובות תמשיך להעניק משאבים למיצוי הפוטנציאל האישי של כל תלמידי העיר".

לימור רונן, הרכזת העירונית המובילה את התוכנית, מדגישה: "שיתוף הפעולה המצוין בין בתי הספר לתוכנית מאפשר מיקסום של המענים הניתנים באמצעות התוכנית כמעטפת חיצונית תומכת לעבודה הקשה הנעשית על ידי הצוותים הבית ספריים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר