העתקת פקעות צמחי חורף ממקומן בטרם תחילת העבודות על האצטדיון העירוני ברחובות
העתקת פקעות צמחי חורף ממקומן בטרם תחילת העבודות על האצטדיון העירוני ברחובות

אלפי פקעות צמחי חורף הועתקו ממקומן בטרם תחילת העבודות על האצטדיון העירוני ברחובות

בשטחים הפתוחים ברחובות צפוי להיבנות אצטדיון עירוני בן 5,000 מקומות עם שטחי אימונים, מסחר ועוד. בימים אלה נערך מבצע מיוחד להעתקת מקומם של אלפי "דיירים" ותיקים בשטח: פקעות צמחי חורף

פורסם בתאריך: 31.7.19 07:31

-->

החברה לפיתוח רחובות, האחראית לבניית ה אצטדיון העירוני בעיר, ערכה בימים האחרונים מבצע מיוחד להעברת אלפי פקעות של גיאופיטים ( צמחים שבתקופה מסוימת מתים בהם כל החלקים העל קרקעיים ונותרים רק איברי אגירה תת-קרקעיים) לשמורות ושטחים פתוחים אחרים.

בשלב אישור התב"ע לצורך הקמת ה אצטדיון התבקשה ה.ל.ר לערוך סקרים למיפוי צמחי חורף וצמחי קיץ המצויים בשטחים הפתוחים במקום. הסקרים גילו את הצמחים וה.ל.ר התחייבה להעתיק אותם מהשטחים הללו בטרם תחילת העבודות להקמת ה אצטדיון.

העתקת הגיאופיטים מהמקום נעשתה באמצעות חברה מקצועית העוסקת בכך – זרעי ציון, ובתיאום עם רשות הטבע והגנים. מהמקום הוצאו אלפי פקעות שחלקן הועתקו לשמורת טבע אחרת וחלקן ייטמנו במקום אחר ברחובות. במקום ייערכו בקרוב גם עבודות להעתקות עצים בשיתוף עם פקיד היערות.

העתקת פקעות צמחי חורף ממקומן בטרם תחילת העבודות על האצטדיון העירוני ברחובות

העתקת פקעות צמחי חורף ממקומן בטרם תחילת העבודות על האצטדיון העירוני ברחובות

 

מיטל קופרברג, סמנכ"ל ה.ל.ר: "שמירה על הצמחייה בשטחים הפתוחים במקום היא חלק מהתפקיד שלנו. חלק מפרויקט ה אצטדיון הוא פארק עירוני פתוח שינגיש את הטבע לתושבי העיר והאזור. עשינו כל מה שניתן על מנת להעביר את הפקעות בזהירות ובעדינות הראויה, כדי שיוכלו להמשיך ולפרוח עוד לפני החורף הקרוב".

פרויקט בניית האצטדיון העירוני ברחובות, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים, מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על 126 דונם, מתוכם 50 דונם יוקצו עבור שטחי ה אצטדיון ומגרש אימונים שיוקם בסמוך אליו. האצטדיון צפוי לכלול 5,000 מושבים, חדרי הלבשה, חדרי שופטים, חדרי עיתונאים, וכן שטחי מסחר ומתחם חניה.

בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ-70 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי ההדר, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים ירוקים פתוחים לרווחת התושבים.

המבצע להעברת הפקעות נערך כשלב מקדים בטרם תחילת השלב הראשון של העבודות להקמת האצטדיון העירוני ברחובות: עבודות עפר, חפירה ודיפון להכשרת השטח הענק לבניית ה אצטדיון, שצפויות להימשך מספר חודשים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר