איש קשיש צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

צוואות, ירושות ומה שביניהן: הרצאה ייחודית בבית על"ה

על"ה ושי"ל בשיתוף פעולה למען אזרחים ותיקים ברחובות, עם הרצאה ייחודית בנושא צוואות וירושות

פורסם בתאריך: 25.7.19 07:40

-->

אנשים רבים בגיל השלישי מוטרדים ומהרהרים רבות בשאלה מה ייעשה בכספם וברכושם לאחר לכתם. ישנם מבוגרים שמעוניינים להוריש את רכושם באופן שווה בין ילדיהם, אך ישנם מקרים בהם המבוגרים מעוניינים בחלוקת רכוש אחרת לגמרי.

חוק הירושה מגדיר מי הם יורשיו של כל אדם אך כאשר אדם אינו מעוניין לפעול על פי ברירת המחדל בחוק, או כאשר אדם מעוניין למנוע מחלוקות בין קרוביו, קיימת לו הזכות לכתוב צוואה ולהורות בה כיצד יחולק רכושו לאחר לכתו לעולמו.

כחלק מהשירותים הניתנים בבית על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, בנושא מיצוי זכויות עבור האוכלוסייה המבוגרת של העיר, נוצר שיתוף פעולה עם שי"ל, שירות ייעוץ לאזרח בעירייה, להענקת הרצאות בנושאים חשובים ולרלוונטיים למבוגרים המתגוררים בעיר. ההרצאה הקרובה תתקיים ביום שלישי ה-30.07 בשעה 10:00, באולם גלטנר לתרבות בבית על"ה, בנושא צוואות וירושות. עו"ד ניצן שיקלי, מומחה לדיני משפחה המתנדב בשי"ל, יעביר את ההרצאה.

עו"ד שיקלי: "במהלך ההרצאה ננסה לתת כלים פרקטיים לקבלת החלטות בנושא ולנסות להסביר מושגים בסיסיים בתחום, כמו לדוגמא: צוואה בכתב, עיזבון, יורש על פי דין, צו ירושה, צו קיום צוואה וכיו"ב. בחלק הראשון של ההרצאה נעסוק בדין החל ומה האפשרויות העומדות בפני כל אדם בקשר למה שיעשה ברכושו לאחר לכתו. בחלק השני נעסוק בפן המעשי של קיום צוואה, מה הן הוראות הדין כשאין צוואה וכיצד יש לפעול בכל מקרה. בין לבין נשתף בסיפורים ובמקרים שיכולים לעזור ולהבין את הנושא על כל רבדיו ומורכבותו, כשלבסוף נקדיש זמן למתן מענה לשאלות רלוונטיות שיעלו במהלך ההרצאה".

עורך דין ניצן שיקלי

עורך דין ניצן שיקלי

אסף וישקין, מנכ"ל על"ה: "כחלק ממאמצינו לקיים פעילויות והרצאות עבור האדם המבוגר ברחובות, נוצר שיתוף הפעולה עם שי"ל, במטרה לקיים מגוון הרצאות בנושאים שמדברים וחשובים לאוכלוסיית הגיל השלישי. זוהי כבר ההרצאה השנייה שבה אנו משתפים פעולה ומדי יום אנו בעל"ה פועלים על מנת לייצר תכנים מתאימים שיעניינו את התושבים המבוגרים".

רויטל לוי, מנהלת שי"ל בעיריית רחובות: "שירות ייעוץ לאזרח פועל מטעם משרד הרווחה ועיריית רחובות באגף לשירותים חברתיים ומסייע ביצירת קשר בין האזרח לגורמים ציבוריים ופרטיים. אנו בשי"ל נותנים מידע, הכוונה, ייעוץ ועזרה במימוש זכויות וחובות. חשוב להבהיר כי הייעוץ ניתן ע"י צוות מתנדבים מומחים ומיומנים בעלי ניסיון מקצועי, יכולות וכישורים, והשירות ניתן בחינם תוך שמירה על סודיות ובמספר שפות, בהן: עברית, אנגלית, אמהרית ורוסית".

ההרצאה תתקיים ביום שלישי ה-30.07 בשעה 10:00, באולם גלטנר לתרבות בבית על"ה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר