רייזי קירשנשטיין בכנס הארצי של המגזר החרדי להפרעות קשב וריכוז
רייזי קירשנשטיין בכנס הארצי של המגזר החרדי להפרעות קשב וריכוז

"אנו לא בוחרים עם אילו קשיים ייוולדו ילדינו, אבל אנו כן יכולים לבחור איך להתמודד עמם"

רייזי קירשנשטיין, מנהלת עמותת 'חיוך שלו' ברחובות, הייתה בין גורמי החינוך שייצגו את העיר בכנס הארצי של המגזר החרדי להפרעות קשב וריכוז

פורסם בתאריך: 16.7.19 08:51

-->

רייזי קירשנשטיין, מנהלת עמותת 'חיוך שלו' ברחובות, הייתה בין גורמי החינוך שייצגו את העיר בכנס הארצי של המגזר החרדי להפרעות קשב וריכוז, ואף הנחתה בו פאנל.

הכנס נערך אתמול (שני) במלון מוריה בירושלים ולצד קירשנשטיין, שנחשבת מומחית להפרעות קשב ולילדים עם צרכים מיוחדים, נכחו הרב שי קזיוף, מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית רחובות, ומיכאל כהן מנהל מחלקת החינוך החרדי.

קירשנשטיין נשאה דברים בפני באי הכנס, הנחתה את פאנל ההורים שבו השתתפו כ-150 איש, ואף הובילה את האוטובוס שיצא מרחובות לירושלים, שהיה מלא באימהות לילדים עם צרכים מיוחדים ובאנשי חינוך שאת השתתפותם הבטיח מחזיק תיק החינוך זהר בלום.

בכנס עצמו נכחו מאות הורים ואנשי מקצוע, שר החינוך הרב רפי פרץ, חבר הכנסת הרב יואל בן צור, הרב אברהם בצלאל סגן ראש עיריית ירושלים, ובכירים נוספים. בין המרצים ונושאי הדברים השתתפו עשרות אנשי מקצוע, רופאים ופסיכולוגים מהשורה הראשונה בישראל, ביניהם פרופ' נתן ווטמברג, מנהל המחלקה הנוירולוגית בבית החולים מאיר בכפר סבא.

קירשנשטיין מספרת על הכנס: "המטרה של הכנס היא לתת להורים את הגב ואת הכלים להתמודד עם מערכת היחסים ביניהם לבין ילדיהם וביניהם לבין המסגרות החינוכיות, ומהצד השני לתת למוסדות החינוך את העזרה והכלים שלהם הם זקוקים בהתמודדות הזו. לעיתים מערכת היחסים בין ההורים למוסדות החינוך מאוד מורכבת, הן מפני שההורים מרגישים אשמים ומתוסכלים עקב הקושי לתת מענה לצרכי ילדיהם במוסדות, והן מפני שמוסדות החינוך חסרים לעיתים את הכלים וההבנה מה עובר על הילדים והוריהם וכיצד ניתן לסייע להם להשתלב".

מיכאל כהן, הרב שי קזיוף ורייזי קירשנשטיין

מיכאל כהן, הרב שי קזיוף ורייזי קירשנשטיין

 

קירשנשטיין דיברה בפאנל הן כאשת מקצוע ומנהלת בתחום מעל 12 שנים, והן כאם. היא תיארה את האתגרים שבפניהם ניצבים הורים ומשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים: "בפאנל דיברנו על כך שכהורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז אנו חווים אשמה ותסכול על הקשיים שלהם ועל התלונות שמגיעות ממערכת החינוך. לעיתים אנו לא מבינים שאנו לא אשמים בבעיות עמם הילד מתמודד, ושבעיות אלו הן לאו דווקא על רקע סביבתי אלא מולדים. כשאנו מבינים שאנו לא אשמים אנו יכולים להתפנות לקבל כלים כדי להתמודד ולהבין מה עובר על ילדינו. אנו לא בוחרים עם אילו קשיים ייוולדו ילדינו, אבל אנו כן יכולים לבחור איך להתמודד עמם.

"החזון שלי בהקמת עמותת 'חיוך שלו' הוא לתת פתרונות ולאפשר לילדים עם הפרעות קשב להשתלב בצורה טובה במוסדות החינוך הרגילים. במשך יותר מעשר שנים, בזכות התמיכה של ראש העיר רחמים מלול, העמותה מפעילה פרויקטים מקדמים, ביניהם הקמת מנהיגות הורים וייעוץ למשפחות למימוש זכויות, תמיכה וליווי, הפעלות ואירועי פנאי וחוויה לילדים ומשפחתם, מסיבות, חוגים ונופשים, מועדונית לילדים בהתאמה תרבותית ומקצועית, מרכז טיפולי מסובסד והדרכת הורים, מערך מתנדבים לילדים עם צרכים מיוחדים ואחיהם, כנסים בשיתוף הרשות ושירותי בריאות כללית, עלון לתושבים המאגד את כל השירותים למשפחות עם צרכים מיוחדים, הקמת פורומים, שיח למשפחות עם ראש העיר לחיזוק הקשר האישי ושמיעת הצרכים מהשטח".

קירשנשטיין הודתה גם בפני באי הפאנל על תרומתה ופעילותה של עיריית רחובות לקידום ילדים עם צרכים מיוחדים: "אני מאוד מתרגשת מההזדמנות לייצג את העיר רחובות יחד עם נציגיה הנכבדים, שותפיי לעשייה הרב שי קזיוף מחזיק תיק חינוך החרדי, ומיכאל כהן מנהל מחלקת החינוך החרדי. אנו אסירי תודה לראש העיר רחמים מלול שנתן את ברכתו ושלאורך יותר מעשר שנים הבין את הקשיים והסכים לתת את כל הסיוע. אנו מודים לזהר בלום שתמיד נכון לסייע וגם הפעם מייד עם פנייתנו הבין את חשיבות הכנס והבטיח להעניק את התקציב בכדי שכל אותם אימהות ואנשי חינוך שהגיעו היום באוטובוס מרחובות ישתתפו בכנס. זו עוד דוגמה למצוינות בחינוך של רחובות ולשיתוף הפעולה בין כל הזרמים למען מטרה אחת – והיא לתת את החינוך הטוב ביותר לילדינו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    תודה לבורא עולם
    יישר כוח לראש העיר
    לזוהר בלום איש יקר
    ולרייזי היקרה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר