"מעגלים לפסגה" (צילום: רונית עזיזה)
"מעגלים לפסגה" (צילום: רונית עזיזה)

פסגת האנושיות: רשת חוויות מובילה פיילוט ארצי למסע טיפוס הרים לאנשים עם צרכים מיוחדים

במסגרת פיילוט "מעגלים לפסגה" של רשת חוויות רחובות, למסע טיפוס הרים לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, עברו המשתתפים אימוני כושר משותפים במשך כשנה שבסופם ייצאו בחודש הבא להר המוסלה שבבולגריה. ביום שישי האחרון יצאו חברי המשלחת למסע הכנה לקראת הנסיעה וטיפסו על הר חוד עקב ועין עקב

פורסם בתאריך: 19.6.19 08:51

-->

תכנית 'מעגלים לפסגה' בהובלת רשת חוויות רחובות – תחום אוכלוסיות מיוחדות, נבחרה לפיילוט ארצי שבמסגרתו אנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם יוצאים למסע טיפוס הרים.

התוכנית פועלת בשיתוף רשת חוויות רחובות, החברה למתנ"סים, חברת אל-על, עמותת 180 מעלות – ספורט ללא גבולות, ומשרד הרווחה. בין מטרותיה: חיזוק הקשר המשפחתי בקרב משפחות לבוגרים עם צרכים מיוחדים, באמצעות מסע לטיפוס הר. במסגרת התוכנית משתתפים אנשים עם צרכים מיוחדים, מלווים בקרוב משפחה ומתנדב, במסע אישי משותף לחיזוק הקשר והתקשורת. כחלק מהתכנית, עברו המשתתפים אימוני כושר משותפים במשך כשנה, שבסופם ייצאו בחודש הבא לטפס על הר המוסלה שבבולגריה. ביום שישי האחרון יצאו כ-43 חברי משלחת למסע הכנה לקראת הנסיעה בחודש הבא, וטיפסו על הר חוד עקב ועין עקב.

"מעגלים לפסגה" (צילום: ברטי לייבו)

"מעגלים לפסגה" (צילום: ברטי לייבו)

 

גלית אלבג, רכזת תחום אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות: "בבסיס התוכנית עמד הרצון להגביר את תחושת המסוגלות האישית דרך העצמה אישית, לחזק את התקשורת המשפחתית, ולא פחות מכך, לשנות עמדות וסטיגמות של החברה כלפי האדם עם המוגבלות. לכל משתתף בתוכנית מצטרף איש משפחה ומתנדב המלווים אותם לאורך כל התהליך ושותפים לאימונים".

"מעגלים לפסגה" (צילום: גלית אלבג)

"מעגלים לפסגה" (צילום: גלית אלבג)

 

אורנה, אמא של בר, מספרת על מסע ההכנה: "אלפי ספרים, מתודות, קורסים בנושא מנהיגות ומסעות אישיים עברתי ולמדתי, אך המודל הזה, באמצעות מסע זה, להבין את העוצמות דרך הרגליים, העשיר את כל תפיסות העולם שלי ליצירת אקלים חיובי, את ההבנה שלכולם אבל לכולם יש את הכוח לשנות ולהגדיל את עצמינו, ותודה לדמיון המודרך שנעשה בחשיבה מקדימה לפני עלייתנו להר. המסע הזה יילך איתי והוא הוכיח לכולנו שהכוח נמצא אצלינו. הילדים שלנו הם תמיד פלא גדול בעינינו".

עוד סיפרה אורנה: "כמה תעצומות נפש הם גילו. כמה יחס חיובי ואכפתיות הם נתנו אחד לשני. שיתופי הפעולה היו מדהימים בין כולנו. בעיקר הפעם זה היה האומץ לנצח, לעבור את האתגר לא רק הפיסי אלא הנפשי. בני עבר מהפך שלם בהבנה שלו שהוא יכול לעזור לעצמו על ידי הרפיה מנטלית, לדבריו, ויכול לסמוך על כוחותיו מבלי להיות תלוי באבא שלו. לקיחת אחריות על פחד הגבהים. זה היה הישג אדיר מהתבוננות שלי מהצד. צוות הפסגה ומתנדביו – הפעלתם את קסמכם ומנהיגותכם על כולנו. הלכנו אחריכם כמעט בעיניים עצומות. בטחנו. תודה לעופר בן-דור מ-180 מעלות, תודה לדקלה מעיין מאל-על, תודה למתנדבים הנהדרים עם הביטחון שנתתם והעברתם אותנו את הדרך. לכל מתנדבי הג'יפים, לזוג הרופאים וזוג האחיות שליוו אותנו בשקט שלהם".

"מעגלים לפסגה" (צילום: רונית עזיזה)

"מעגלים לפסגה" (צילום: רונית עזיזה)

עדי, אחות של עידו, הוסיפה: "למרות השרירים התפוסים והגוף שקצת כואב, אני ממש שמחה שיצאתי למסע, בעיקר בשביל אחי המקסים עידו, אבל גם בשביל לראות את כל הילדים שהם פלא גדול כל אחד בפני עצמו ואפשר רק להעריץ אותם. בעזרת כוח הרצון, העזרה ההדדית ושיתוף הפעולה שלהם ושל כולם, אפשר לכבוש את העולם. אבל נתחיל בקטן, בבולגריה. הדף לא יכול להכיל את הרגשות וההתרגשות שלי ממה שעברנו, זו חוויה שלא אשכח אף פעם".

"מעגלים לפסגה" (צילום: ליאת גולברי)

"מעגלים לפסגה" (צילום: ליאת גולברי)

 

"מעגלים לפסגה" (צילום: גלית אלבג)

"מעגלים לפסגה" (צילום: גלית אלבג)

 

אמיתי כהן, יו"ר דירקטוריון רשת חוויות: "אני מודה למנהלת המרכז הקהילתי אוסנת לוי, לגלית אלבג רכזת תחום אוכלוסיות מיוחדות, לכל השותפים לפיילוט המרגש ובעיקר ובראש ובראשונה למשתתפים ולבני המשפחות שעוברים בדרך להר מסע שהוא עצמו מהות הפרויקט – לחזק את הקשרים, להראות שאין דבר העומד בפני הרצון ושרק אהבה מנצחת את הכל. אנו מאחלים לכולם הגעה ליעד וחזרה הביתה בשלום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר