פעילי המאבק בתאונות הבנייה בלשכת ראשהעיר רחמים מלול
פעילי המאבק בתאונות הבנייה בלשכת ראשהעיר רחמים מלול

פגישה מוצלחת בין פעילי המאבק בתאונות הבנייה ברחובות לבין קברניטי העירייה

הפעילים: "במידה והחלטות שהתקבלו ייושמו רחובות תהווה דוגמה ומופת לערים נוספות, שכיום עוד יושבות על הגדר ומתנערות מכל אחריות בכל הנוגע לבטיחות בתחום הבנייה"

פורסם בתאריך: 6.8.17 14:51

-->

 

היום (ראשון) התקיימה פגישה בין ראש עיריית רחובות רחמים מלול, מנכ"ל העירייה דורון מילברג, מהנדסת העירייה דלית הראל,  מנהל אגף פיקוח הבנייה ניסים מחבוש ומנהל אגף הרישוי שגיא תמרי, לבין פעילי המאבק בתאונות הבנייה בעיר, ובהם: יזהר כרמון, יניב עבדי, ירושה אברהם, רועי ווינשטיין ומעין לוי.

הפגישה התקיימה על רקע  פעילות ענפה של הפעילים והפעילות בעיר בשנה האחרונה, שמבקשים לעורר מודעות בתחום הבטיחות בענף הבנייה, שגבתה מתחילת השנה 18 הרוגים ומהווה סכנה גדולה לשלום הציבור על רקע ליקויים רבים שקיימים בענף.

בפגישה הציגו הפעילים את הציפייה שלהם מהעיר בכל הנוגע לתהליך הרישום ולהליך הפיקוח השוטף. ראש העיר הביע הערכה רבה לפעילותם והסכים לבקשותיהם, תוך הדגשה כי העיר תגביר את הערנות והפיקוח על אף שהאחריות על כך היא על המדינה.

בפגישה הוסכמו הדברים הבאים:

תנאים בהיתרי הבנייה שקובעת העירייה: דרישה להצבת שלט עם פרטי הקבלן המבצע ומנהל העבודה; דרישה להודעה על תחילת פעולות הבנייה למפקח עבודה אזורי; דרישה כי האתר יהיה מגודר בצורה אפקטיבית ואף אסתטית; דרישה כי לא יופעל עגורן אלא אם בידי מבצע הבנייה תסקיר בדיקה בתוקף;

דרישה לעמידה בדרישות לעניין עבודה בקרבת קווי חשמל – הפקחים יעקבו אחר הנושא בביקורים השוטפים; בדיקת גיל המנוף באתר וכמה זמן פעיל כבר.

בנושא הפיקוח השוטף: בדיקה כי באתר אליו מגיע הפקח במסגרת עבודתו השוטפת מופיע שלט עם פרטי הקבלן ומנהל העבודה; בדיקה כי בידי מפעיל העגורן רישיון בתוקף; בדיקה כי העגורן עבר תסקיר בדיקה בתוקף  (היום אחת לחצי שנה נדרשים להציג את המסמכים). במהלך הבדיקה הזאת יידרשו להציג גם את רישיון מפעיל העגורן; בדיקה כי האתר מגודר בצורה אפקטיבית.

כמו כן, העירייה תיזום מפגש הכשרה הן לפקחי העירייה ומפגש נוסף ונפרד לקבלנים שעובדים ברשות. שם יינתנו דגשי הבטיחות הנדרשים, כשמפגשים אלו יתקיימו בשיתוף מינהל הבטיחות של משרד העבודה.

בנוסף הוסכם לקדם בשיתוף מחלקת הדוברות ומנכ"ל העירייה קמפיין הסברה שיעודד את הבטיחות באתרי הבנייה ויגביר את תשומת לב התושבים לסיכונים שם.

לצד זאת, יקודם הרעיון של העסקת צעירים מהעיר בתחום מפעילי עגורן.

יזהר כרמון: "הפעילים מברכים את ראש העיר ואת עיריית רחובות על הנכונות לפעול למען ביטחון הציבור, ומביעים תקווה כי כבר בעתיד הקרוב ההחלטות שהתקבלו יורגשו בשטח. במידה והחלטות אלו אכן ייושמו רחובות תהווה דוגמה ומופת לערים נוספות, שכיום עוד יושבות על הגדר ומתנערות מכל אחריות בכל הנוגע לבטיחות בתחום הבנייה".

יש לציין כי הפעילים תיעדו והתריעו בחודשים האחרונים על סכנות רבות הנמצאות כמעט בכל אתר בנייה בו הם נתקלו, לדבריהם. "רק לאחרונה איתרנו בעיר בניין שלא היה רשום כלל במנהלת, ברחוב לוין אפשטיין. פיגומים קרסו בבית ספר בניצני המדע, צווי בטיחות הוצאו כנגד מבנים ברחוב פרשני ודניאל כהנמן, שתי תאונות קשות אירעו בחודשים האחרונים צמוד ליוחננוף ברחובות ההולנדית וברחוב ציפורה טוב. כמו כן נצפו אתרי בנייה לא מגודרים סמוך לגני ילדים, מנוף במרכז העיר שלא עבר שחרור של שבת ועוד. תנופת הבנייה מורגשת וברוכה, אך אנו רוצים להרגיש בטוחים בעיר שלנו. בסופו של דבר זאת העיר של כולנו ותאונה פוגעת בראש ובראשונה בנו – תושבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר