אירוע במה פתוחה (צילום: "סיפור חוזר")
אירוע במה פתוחה (צילום: "סיפור חוזר")

רחובות תיקח חלק ביום המודעות הארצי למפגש בין אנשים עם וללא מוגבלות

ביום שלישי ה-11.6 תתקיים ב"סיפור חוזר" שברחוב הרצל 180 "במה פתוחה" כחלק ממפגשים משותפים ברחבי הארץ בין אנשים עם וללא מוגבלות, בהשתתפות מוזיקאים, אמנים ואנשי תרבות ידועים ומקומיים

פורסם בתאריך: 4.6.19 12:24

-->

גם ברחובות שוברים סטיגמות ומשנים תפיסה במפגש חברתי בין אנשים עם וללא מוגבלות: בשנה שעברה נחשף סקר שהציג את המציאות העגומה ביחסם של מרבית הישראלים כלפי בעלי מוגבלות. הסקר חשף שמרבית האנשים בחברה אינם מעוניינים ביצירת אינטראקציה עמם. לאור נתונים אלו, הוקמה קואליציה של ארגונים למען אנשים עם מוגבלויות, המובלת על ידי קבוצת העסקים החברתית "שכולו טוב". מטרה הקואליציה היא ליצור שינוי ביחס של החברה כלפיהם. בין הארגונים המשתתפים: "מכללת גל", "יוזמה", "אבני דרך לחיים", "המשקם", תנועת "דרור ישראל" ועוד.

כך נולד הרעיון להפקת יום מודעות ארצית: "במה פתוחה" שתתקיים ב-11 ביוני (יום שלישי בשבוע הבא) בשעות אחר הצהריים והערב. המפגשים החברתיים מתקיימים בסלון ובמרחב הציבורי בלמעלה מ-20 מוקדים בערים השונות, כאשר ברחובות ייערך האירוע בחנות "סיפור חוזר" שברחוב הרצל 180, בשעה 19:30. משך האירוע יהיה בין שעה וחצי לשעתיים (תלוי בקהל).

מוזמנים להירשם ולהשתתף אנשים עם וללא מוגבלות. בכל מפגש יתנדבו להופיע מספר אמנים ידועים וחלקם מקומיים. ברשימת האמנים שהתנדבו להופיע ברחבי הארץ נמנים: אבי גרייניק, "צוחקים ברצף" – מופע סטנדאפ של תלמידים אוטיסטים, מיטל אבני – סטנדאפיסטית, מיכל קירזון – סטנדפאסטית, "קומיקזה" – מופע בידור מאולתר מקבוצת "תיאטרון בסלון", סטודנטים למשחק מטעם בית הספר למשחק בנגב – "גודמן", ועוד ועוד.

אבי גרייניק, שיופיע ביום המודעות: "זוהי יוזמה מבורכת שתאפשר לאנשים לפתוח את הראש והלב ולגלות בסופו של דבר שהמוגבלות היא אצלנו – אצל האנשים הלא מוגבלים".

לדברי עירד אייכלר המוביל את היוזמה: "העובדה שאנו וילדינו לא פוגשים אנשים עם מוגבלויות כחלק משגרת היום יום רק מחזקת דעות קדומות ומעמיקה פערים ביחס שבין האנשים עם וללא מוגבלות. מכאן נולד הרעיון. אלמלא היינו יוצרים מפגשים משותפים בין הקבוצות כחלק משגרת יומנו, כפי שאנו נוהגים ללכת לבית קפה, לצאת לריצה או לשחק בגינת המשחקים עם הילדים, הרי שההסתכלות על אותה אוכלוסייה הייתה בהכרח משתנה וההפרדה הייתה מטשטשת".

איך זה עובד? האירוע מנוהל על ידי מערך מאורגן הדואג לבצע את התיאום בין הגורמים השונים; אנשים המתנדבים לארח בביתם או בעסק שלהם, לבין אנשים עם וללא מוגבלות המבקשים להשתתף, לצד שיבוץ אמנים מתנדבים, ידוענים ומקומיים. בכל מפגש יתארחו 2-3 אמנים. כחלק בלתי נפרד מיצירת חיבור בין הקהילה ותרומה להצלחת הערב, יתנדב הקהל להביא כיבוד.

אגב, עדיין ניתן להירשם כמארחים, כאורחים וכאמנים יוצרים מכל תחומי אומנויות הבמה (מוזיקה, סטנד-אפ, "ספוקן וורד" וכו'). הרשמה ותיאומים בטלפון: 035117811 או באתר: http://s-tov.org.il/openstage


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר