הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה
הדמיה של מזרח העיר רחובות לאחר הקמת השכונה החדשה

הצצה ראשונה לתוכנית הבנייה במזרח העיר רחובות שתובא לאישור במליאת הוועדה המקומית

הערב במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברחובות, יוצגו ויובאו לאישור עקרונות תכנית מזרח העיר שכוללת 1,200 דונם, 6,500 יחידות דיור, 700 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ו-200 דונם פארקים. לאחר קבלת אישור עקרוני במליאה, יחל תהליך לשיתוף הציבור להמשך קידום התכנון. בעירייה מבהירים כי התוכנית מלווה בייעוץ כלכלי על מנת לשמור על קצב הפיתוח הנכון עבור העיר והתושבים. המצגת המלאה בכתבה

פורסם בתאריך: 14.5.19 11:01

-->

בימים אלו מתוכננת שכונה חדשה במזרח העיר רחובות, בסמוך לכניסה לעיר מכיוון רמלה, על שטח של כ-1,200 דונם ממזרח לדרך בגין, ברצועה שגבולה הצפוני מקביל לשכונת אחוזת הנשיא וגבולה הדרומי הוא כביש 40. עקרונות התכנית, שעליה עבדו צוות מומחים בהובלתו של ראש העיר ומחזיק תיק ההנדסה, יוצגו היום (שלישי) לאישור במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, על מנת לקבל את הערות החברים לפני המשך התכנון. כמו כן, בחודש הקרוב ייערך מפגש שיתוף ציבור בו יוצגו עקרונות התכנית לתושבים, וייערך דיון לקבלת הצעות לפיתוח המתחם באופן המיטבי.

התכנית צפויה לכלול כ-6,500 יחידות דיור וכ-700 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. כמו כן, התכנית מספקת צרכים ציבוריים שונים, כגון: מבני ציבור, פארקים ירוקים בשטח מתוכנן של למעלה מ-200 דונם ותשתיות ציבוריות נוספות שייתנו מענה להיקף ופיתוח במתחם, ויספקו פתרונות תנועה ושירותי ציבור לעיר הוותיקה.

את התכנית מוביל כאמור ראש העיר רחמים מלול, המחזיק בתיק ההנדסה, ביחד עם צוות התכנון העירוני במינהל ההנדסה של עיריית רחובות, ועם האדריכל החיצוני מנדי רוזנפלד, המלווה בצוות מומחים בתחומי תנועה, נוף, סביבה, כלכלה, חברה, תשתיות ועוד. יצוין כי עקרונות התוכנית שתוצג היום היא זו שנבחרה על ידי עיריית רחובות כטובה ביותר וקטפה את המקום הראשון בתחרות אדריכלים שנערכה על ידי מינהל ההנדסה בין משרדי אדריכלים המובילים בישראל.

התכנון נעשה בהתאם לעקרונות תכנון למתחם אורבני מעורב שימושים, כלומר מתחם המשלב גם דיור וגם שטחי מסחר ותעסוקה, שאמורים לייצר חיבור חזק לעיר והמשכיות של המרקם הבנוי הקיים.

תכנית העקרונות המלאה: עקרונות תכנית מזרח העיר רחובות.

ראש העיר רחמים מלול: "תוכנית מזרח העיר היא תוצאה של חשיבה אסטרטגית לטווח רחוק לטובת העיר. היא עונה על הצורך בגידול טבעי ותתרום לחוסנה הכלכלי של העיר עם הגדלת היצע שטחי התעסוקה והמסחר שישרתו היטב את תושבי העיר. העיר רחובות נדרשת לייצר מענה לגידול הטבעי שלה, ומקדמת מספר תכניות ברחבי העיר שיאפשרו לה לגדול בהתאם בעשרות השנים הבאות. כמו כן, המתחם עתיד להוסיף מאות אלפי מ"ר מבוקשים של שימושים לתעסוקה, הייטק ומסחר, שיחזקו את העיר ויגדילו את היצע התעסוקה והמסחר של תושבי העיר. בטרם נתחיל בתכנון המפורט התוכנית תוצג בפני הציבור, שיהיה שותף בתהליך.

"השכונה החדשה תציע איכות חיים גבוהה, עם מגוון של מרחבים ציבוריים ורחובות מסחריים שוקקים שילוו בתשתית מפותחת להולכי רגל, אופניים, תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים".

רחמים מלול (צילום: אלירן אביטל)

רחמים מלול (צילום: אלירן אביטל)

בעירייה מוסיפים כי הביקוש עולה על ההיצע ברחובות, מה שמביא לעליית מחירים עקבית ולשיווק מהיר של פרויקטים בעיר. על כן, באה התוכנית להגדיל את ההיצע בשנים הבאות, לספק פתרונות דיור ראויים ובמחירים סבירים לזוגות הצעירים החפצים להשתקע בעיר.

עוד מוסרים בעירייה כי עקב התמשכות הליכי התכנון לפיתוח שכונות מגורים ואזורי תעסוקה חדשים, אזלו בעיר עתודות הקרקע הזמינות לפיתוח, ומלאי יחידות הדיור הצטמצם משמעותית. התכניות המקודמות ברחבי העיר יספקו את היצע יחידות בראייה ארוכת טווח. כמו כן, תכניות אלו נמצאות במתחמים שאושרו בעבר על ידי ועדת התכנון המקומית בתכנית המתאר, ואינן חורגות מהיקף הפיתוח שקבעה תכנית תמ"א 35 שנועדה להבטיח שמירה על השטחים הפתוחים.

התכנית למזרח העיר מקודמת במסלול של תכניות למתחמי דיור מועדפים ובשיתוף החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה במשרד האוצר. המתחמים החדשים שאושרו לתכנון מהווים מלאי פיתוח ארוך טווח, ולכן לא צפויים להשפיע על היקפי הביקוש או רמות המחירים בתכניות אחרות שצפויות להתממש בשנים הקרובות, כגון ההתחדשות העירונית בשכונת קרית משה.

קידום התכנון מלווה בייעוץ כלכלי-תכנוני לשלביות פיתוח מאוזנת בין שטחי המגורים לשטחי תעסוקה ומסחר, שמתבסס על בדיקה מקיפה שנערכה על ידי יועצים חיצוניים בעלי מומחיות בנושא. הייעוץ הכלכלי המליץ על קצב הפיתוח הנכון לעיר, בדגש על שלביות נכונה לתוספת שטחי מגורים מול פיתוח שטחי תעסוקה וביצוע תשתיות תומכות, כך שרמת השירות לתושבים תשתדרג. על בסיס זאת הוצגו לוועדות התכנון דרישות לצמצום היקף המגורים בתכניות, ובעקבות כך צומצמו בצורה ניכרת חלק ממתחמי הוותמ"ל שהוכרזו על ידי הממשלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר