POWERWATTS (צילום: יח"צ)
POWERWATTS (צילום: יח"צ)

"כך מצאתי את עצמי מתאמנת לצד אלוף העולם פעמיים ברציפות"

אלעד פלטין הרחובותי הביא מקנדה את ה-POWERWATTS - אימון ספיניגג משודרג שיעזור לכם לשרוף אלף קלוריות בשעה. ניסיתי ושרדתי (ואפילו נהניתי) כדי לספר על החוויה

פורסם בתאריך: 30.7.17 09:52

-->

תכירו את POWERWATTS – אימון אופניים ייחודי בחדר כושר. זה כיף רצח! גם כי זה כיף וגם כי זה קשה רצח. מדובר באימון ספיניגג משודרג שהגיע אלינו באמצעות אלעד פלטין הרחובותי הישר מקנדה, ומסתבר שאלופי עולם ורוכבים תחרותיים מתאמנים אצלו. אני אישית התמכרתי בן אימון.

לאימון הבכורה שלי על המכשיר החדש ניגשתי בחשש רב, כי זכור לי שבאימון הספיניגג האחרון בהחלט שלי יצאתי עם כאב גב מייסר. פה, לעומת זאת, יצאתי כמו חדשה. האופניים כה משוכללים, כך שהאומדנים של הפעילות שנקלטים במחשב הופכים האימון לכזה שמתאים ביותר למי שרוכב עליהם. בהתאם לזאת, מול כל רוכב ישנו מסך קליל להבנה שמתעד את הביצועים שלו, עוזר לו להשתפר ורושם את כל מה שחשוב לדעת במחשב.

פלטין, מאמן ורוכב מקצועי מזה שנים, הוא זה שכאמור הביא את ה- POWERWATTS לארץ. "את התאמנת לצד סילבן אדם, אלוף העולם פעמיים ברציפות בולודרום – תחרות אופני מסלול לגילאי 50 עד 60", הוא אומר לי כדרך אגב, וממשיך: "האימון של POWERWATTS הוא המשוכלל ביותר הקיים כעת בשוק".

איך אני, הקטנה והמקרטעת, ואדם סילבן אלוף העולם, הצלחנו להתאמן זה לצד זה?

"זה בדיוק העניין. השיטה היא שיטה ייחודית בעולם ולמה? כי את התאמנת ליד אלוף עולם ואת עשית את אותו האימון שהוא עשה. נלחמתם על אותם כוכבים או דרוג. אם הייתי מעלה לו את דרגת הקושי בוואט (ההסבר יגיע מייד), הוא היה שופך לאגר ואת היית מנצחת אותו וזה לא משנה באיזו רמה את מגיעה. אין שום ענף אחר בספורט שאת יכולה לשים באותו האימון מתאמנים שונים ולעשות איתם את אותו הדבר. כאן הדינאמיקה הקבוצתית תהיה אותה דינאמיקה, ושניכם תחוו את אותו הכיף ואת אותה ההתלהבות. את תתחרי מול אלוף עולם בלי בעיה וזה חלק מהיופי של השיטה הזאת".

מתאמנת בוואט אחת

POWERWATTS (צילום: יח"צ)

POWERWATTS (צילום: יח"צ)

 

אם הייתי צריכה להגדיר את POWERWATTS במשפט אחד, הייתי אומרת שזהו אימון ספיניגג בחזקת 100. הכול ממוחשב ומתועד בכדי להשיג מהמתאמן מקסימום תוצאה ומעקב לאורך זמן. האופניים נועדו לקלוט את כמות המאמץ שהמפדל משקיע בוואט, ולאתגר אותו בוואט התואם את הצרכים שלו. כך מצאתי את עצמי מתאמנת בלי להתבלבל לצד אלוף עולם פעמיים ברציפות, כשהוא קיבל את הוואט שלו ואני את שלי. די מהר הבנתי שגם אלוף העולם וגם אני הרווחנו ביושר את אותו דבר.

אלעד, בוא נסביר לקוראים מה זה בעצם הוואטים שרצים לנו פה על המסך.

"המדידה עצמה מאוד מורכבת ומותאמת לכל מתאמן. אנחנו מודדים הכל לפי ההספק של הרוכב. אותך, למשל, שמתי על 150 וואט על כך שמתי את ה-100 אחוז שלך. ה-100 אחוז של כל רוכב נקבע על ידי היכולת שלו. את סילבן אדם, לעומת זאת, שמתי על 300 וואט. מה שייצרנו זו מערכת שתוכל להתאים לכל אחד, בלי סיבוכים. הרוכב רואה על המסך מולו צבעים: ירוק זה בסדר, אדום זה יותר מדי, כחול זה מעט מדי וכוכבים מסמלים שליטה עקבית במטרה ששמנו לרוכב מראש".

כלומר שהוואט זה המאמץ שאני צריכה להשקיע בשביל לראות על המסך שמולי את האור הירוק.

"האומדן מאוד מדויק, ברמה של 0.01 אחוז. האתגר הוא להישאר בטווח הירוק כמה שיותר זמן רצוף, לא לעלות לאדום שזה יותר מדי מאמץ, ולא לרדת לכחול שזה פחות מדי. ככה אנחנו ממקדים את המאמץ של המתאמן בדיוק בגבולות היכולות שלו".

למי מומלץ להתאמן בשיטת POWERWATTS?

"לכולם. כיום מתאמנים בשיטה הזאת רוכבי מסלולים תחרותיים בשטח, באולם וגם חובבנים כמוך שפשוט רוצים להיות בכושר, לשרוף קלוריות וליהנות".

ממתי השיטה קיימת?

"השיטה קיימת בעולם משנת 1989, אבל מה שיש פה מולך זו הגרסה התשיעית שלה. בהתחלה כל האופניים נעשו בעבודת יד. האופניים הנוכחיים הם פיתוח של שלוש השנים האחרונות.

"בגלל שזה אימון עצימות זה שורף לך קלוריות ושומן גם אחרי שהאימון מסתיים. אימון עצימות רגיל של שעה שורף 500 קלוריות, בעוד כאן הוא שורף 1,000 קלוריות. סילבן, אלוף העולם, בא לאימון רק פעמיים בשבוע, בגלל שהאימון כה יעיל וזה מספיק לו. והוא כאמור רוכב תחרותי".

אתה בטוח שהאימון בטוח? זה נשמע קצת יותר מדי לאדם מן השורה.

"כאימון עצימות הוא האימון הכי בטוח שיש. הסיכון לפציעה נמוך יותר, כי אין עומס על הגוף".

טוב, באמת יצאתי בלי שום כאב. איך גילית את השיטה הזו?

"בשנת 2009 פגשתי את סילבן אדם במכבייה. שנה לאחר מכן הוא יצר איתי קשר ואמר לי: 'החבר'ה המקצוענים שלי אמורים לעשות מחנה אימונים בטוסקנה, אבל יש בטוסקנה מלא גשם ושלג. תעזור לנו'. עשיתי להם מחנה אימונים בארץ וככה גם הכרתי את פאולו סלדנה, שהוא המאמן והיזם של ה-POWERWATTS. הם אמרו אז שזה היה המחנה הכי כייפי שהיה להם בחיים. רכבנו מנהריה לחרמון, מהחרמון לבקעה ומהגלבוע לירושלים".

נשמע כמו חלום, חבל שלא הזמנתם אותי.

אלעד פלטין הרחובותי הביא מקנדה אימון ספיניגג משודרג. כל הפרטים בכתבה:https://www.arimnews.co.il/sports/2195

Geplaatst door ‎ערים‎ op zondag 30 juli 2017

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר