מימין: עורכי הדין שמואל בר דאנזאן, רומי קנבל, אבי חימי ומיכה בסטרצקי
מימין: עורכי הדין שמואל בר דאנזאן, רומי קנבל, אבי חימי ומיכה בסטרצקי

עו"ד אבי חימי בכנס ברחובות: "אם אתה יושב בקומה ה-30 במשרד בתל אביב זה לא אומר שאתה עורך דין יותר טוב ממי שיושב ברחובות"

עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין המתמודד על התפקיד בקדנציה הבאה, ועו"ד רומי קנבל, המתמודדת על תפקיד יו"ר מחוז המרכז, הגיעו למפגש ברחובות והתייחסו לנושאים הבוערים

פורסם בתאריך: 14.3.19 08:16

-->

ההיערכות לבחירות ליו"ר לשכת עורכי הדין וליושבי ראש המחוזות כבר החלה, ומגיעה גם לרחובות שנחשבת לאחת הערים החשובות במחוז מרכז. אבי חימי, יו"ר הלשכה הנוכחי וממלא מקומו של אפי נווה, מועמד לתפקיד גם בקדנציה הבאה. אמש (רביעי) הוא ועו"ד רומי קנבל, המועמדת לתפקיד יו"ר מחוז מרכז, הגיעו לשכונת רחובות החדשה, נשאו דברים וקיימו דיון פתוח עם עורכי דין מהמחוז. את הערב אירחו עו"ד שמואל בר דאנזאן, חבר מועצת העיר, ועו"ד מיכה בסטרצקי.

עו"ד חימי: "אני רוצה להחזיר לעורכי הדין את הגאווה שמגיעה להם. נסעתי בכל המחוז וזה לוקח שעות, ומה שהחזיק אותי בכל הנסיעות האלו בכבישים הוא מסר אחד שאיתו הגעתי לכול מקום – עורכי הדין של מחוז המרכז טובים לא פחות מעורכי הדין של תל אביב. אם אתה יושב בקומה ה-30 במשרד בתל אביב זה לא אומר שאתה עורך דין יותר טוב ממי שיושב ברחובות. יש כאן עורכי דין טובים והם יכולים להצליח ולהתקדם לאן שהם רוצים, אבל כדי שזה יקרה צריך להשתלם, ללמוד, להכיר שופטים, להתקדם קדימה. מי שלא לומד נסוג לאחור. צריך לעשות שיתופי פעולה ובחודשים האחרונים הקמנו עשרות קבוצות נטוורקיניג. במקום לפנות לכל מיני גופים כאלו ואחרים, 20 חבר'ה מתאגדים וכל אחד מביא את הידע מתחומו. הדבר כי חשוב הוא להתפרנס בכבוד. זו חובה להתפרנס בצורה מכובדת".

על תפקיד הלשכה אמר חימי: "בשמונה השנים האחרונות הייתי מאוד פעיל בלשכה והשגנו הרבה בנושא הוועדות בכנסת וההגנה על זכויות עורכי הדין, וכך נמשיך לעשות בקדנציה הבאה. אחד התפקידים המרכזיים של הלשכה הוא לסייע לעורכי הדין, שיקומו ועדות מקצועיות איכותיות שיגנו על הסקטורים השונים בגופים השונים, כדי שיהיה אפשר לפעול נגד חקיקה שפוגעת גם באוכלוסיות מוחלשת, גם בעניינים חברתיים וגם בנושאים גילדאיים. אני חושב שהלשכה שלנו צריכה להיות לשכה חזקה".

על הקמתו את מחוז המרכז במהלך הקדנציה האחרונה, מחוז שהיה עד כה חלק ממחוז תל אביב, אמר חימי: "מחוז מרכז התחיל מכלום. מתקציבים מועטים עם הרבה נשמה והרבה אמונה, ועם הרבה חברים טובים שעזרו לנו. עשינו מקום לתפארת וזה מה נעשה בלשכת עורכי הדין בקדנציה הבאה".

על הביקורת שנמתחת עליו בשל הקשר עם אפי נווה, ועל כך שייצג אותו, אמר חימי: "כל הזמן בקמפיין מדביקים אותי לאפי. אז קודם כל אני אומר שאפי הוא חבר שלי. בנוסף, לאפי יש הרבה זכויות והיו לו הרבה הצלחות בקדנציה האחרונה, עד הנסיעה שלו לתאילנד. אצלי חברות היא גם ערך. כשמישהו נופל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, המקצוע שלי הוא לטפל בכך. אני סנגור באופי ואני לא מתבייש בזה. אחרי שאפי עשה את הטעות הקולוסלית אמרתי לו 'אפי אנחנו חברים, גש ישירות לפרקליטות, שים את המפתחות ותלך'. אפי חשב, היה לו קשה לקבל את זה, אבל התפטר. אני מסכים שראש לשכה צריך להיות נקי וצריך להיות עורך דין מכובד שמתנהג באינטגריטי, עם סל ערכים גדול, אבל גם צריך לזכור שבסופו של יום אפי התפטר ואיפה שהלשכה שלנו היום זה הרבה בזכותו. אנחנו לא רוצים להיעצר, אנחנו רוצים לקחת את מה שהיה טוב ולהמשיך הלאה, לחזק את הלשכה. אנחנו לא רוצים לשפוך את התינוק עם המים".

בפתח דבריו חימי סיפר קצת על ילדותו: "נולדתי בקרית שמונה. ההורים שלי הגיעו ממרוקו בשנת 1956 וכשאני נולדתי כבר היינו בתנאים טובים. עברנו לדירת עמידר של 54 מטר, שבעה אחים וסבתא. ישנתי עם אח שלי עד גיל 14 באותה המיטה. בגיל 14 הלכתי ללמוד בפנימייה הצבאית בחיפה ולהתקבל לשם היה כמו להתקבל להיות קוסמונאוט. ביום הראשון בפנימייה, שלמדו בה השמנה והסלתה של המדינה, המורה אמרה 'בואו נעשה סבב היכרות'. אחד אמר ההורים שלי חזרו משבתון באוסטרליה, שני אמר אבא שלי מנתח מוח, השלישית אמרה אמא שלי פרופסורית. ואני אומר לעצמי, מה אני אגיד? לאבא שלי הייתה חנות עופות ודגים. אז אמרתי 'לאבא שלי יש חנות של בעלי כנף ודגיגונים'. הם חשבו שהוא ביולוג או משהו כזה".

על תקופת ההתמחות שלו: "היום מתמחים מקטרים ובוכים. כשאני עשיתי את ההתמחות הייתי כמעט בן 30 ואבא לילדה. התמחיתי אצל עו"ד צבי לידסקי המנוח, הוא היה שולח אותי לעשות מסירות אישיות בכל מיני משרדים. שאלתי אותו, 'צבי למה לא תשלח את זה בדואר רשום?' והוא היה עונה 'חימי, אתה יותר זול מבול".

עו"ד קנבל התייחסה לשאלה למה לה פוליטיקה עכשיו, וענתה: "הפוליטיקה לא מעניינת אותי, מעניינת אותי העשייה, לעבות ולחזק את מערך הוועדים וועדות הקשר, לדאוג להבאת השתלמויות למחוז המרכז. המטרה היא להנגיש את מה שיש בלשכה אל המחוז, שאנשים ירגישו שהלשכה באה אליהם הביתה. למרות שיש אינטרנט וכולנו מחוברים, אנשים לא נכנסים לאתר ולא מקבלים את כל האינפורמציה. אנשים אומרים לי 'לא ידעתי שיש סופ"ש בברצלונה', 'לא ידעתי שיש מכירת מכוניות'. בכנסים כמו אלו אני לומדת את הצרכים האמיתיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגובות

תגובה אחת
  1. חגי

    להחזיר? אתה זה שלקחת. היית שותפו ויד ימינו של נוה כשפשטה השחיתות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר