התאורה הדקורטיבית ברחבי רחובות
רחובות - מבט מלמעלה

עיריית רחובות יוצאת למכרז ענק להחלפת תאורת הרחוב בתאורת לד חסכונית

עיריית רחובות, באמצעות ה.ל.ר - החברה לפיתוח רחובות, יוזמת מהלכים אסטרטגיים לביצוע התייעלות אנרגטית בעיר על מנת לחסוך בהוצאות. המהלך הראשון יוצא לדרך עם מכרז משותף עם עיריית ראשון לציון להתקנת נורות LED כתאורת רחוב. במסגרת הפרויקט יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני

פורסם בתאריך: 25.2.19 10:14

-->

החברה לפיתוח רחובות מובילה מהלך לצמצום הוצאות על תאורת הרחובות ובמוסדות הציבור. בימים אלה פורסם מכרז משותף לעיריית רחובות, באמצעות ה.ל.ר החברה לפיתוח רחובות בע"מ, ועיריית ראשון לציון, למתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה, מסירה ושירות של גופי תאורת רחוב חסכוניים בטכנולוגיית LED.

ממחקרים עולה כי 40% מהוצאות החשמל של רשויות מקומיות נובעות בתאורת רחוב, הארת שטחי ציבור ותפעול מערכת הרמזורים. מערכות התאורה נשוא המכרז הינן מערכות חכמות וחסכוניות, וכוללות כ- 10,500 גופי תאורה חדשים לעיר רחובות. בכך תיקח העיר חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית. ההערכות מדברות על חסכון משמעותי בחשמל של כ- 60% מהוצאות החשמל בגין תאורת רחוב, ובממוצע חסכון של כ-25% מסך הוצאות החשמל של העירייה. היקף המכרז מוערך בכ-50 מיליון שקלים וזהו המכרז הגדול ביותר בישראל עד כה בתחום זה. במסגרת הפרויקט יותקנו גם מערכות תקשורת על עמודי התאורה ומערכת שליטה ובקרה שתחובר למוקד העירוני.

ראש העיר רחמים מלול: "המכרז הוא מהלך אסטרטגי שיביא לחסכון משמעותי בהוצאות העירייה ויוסיף ליכולותיה של רחובות כ"עיר חכמה" . הצלחת המהלך תצעיד את רחובות קדימה מבחינת התייעלות אנרגטית. אני מברך על שיתוף הפעולה עם עיריית ראשון לציון".

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

ניסים סלמן, מנכ"ל ה.ל.ר: "המעבר לנורות  LEDייצור מהפכה אנרגטית מהירה ומשמעותית. ה.ל.ר גאה להיות הזרוע המבצעת של הליכים להתייעלות וחסכון עירוניים אשר יש בהם כדי לתרום לחוסנה של העיר. אנחנו פועלים לקדם מהלכים מתאימים באמצעות מכרזים רלוונטיים להתנעת התהליך".

מנכ"ל ה.ל.ר ניסים סלמן

מנכ"ל ה.ל.ר ניסים סלמן

 

בתהליך נטלו חלק גדי שעובי, מנהל מחלקת התקשוב באגף הביטחון והבטיחות, ודרור ג'רפי, מנהל מחלקת החשמל באגף התחזוקה בעירייה, אשר סייעו ופעלו בהליך הכנת המכרז.

המהלך הבא יכלול התקנת פאנלים סולאריים על גגות מבני ציבור (מה שקיים באופן חלקי) וכן קירוי מגרשי ספורט בעיר. הדבר אמור להביא לשימוש נוח יותר במגרשים בשל הצללתם וכן להביא לחסכון נוסף בעלויות החשמל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר