עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

אושר תקציב עיריית רחובות לשנת 2019, אשר עומד על כמיליארד שקלים

מועצת העיר רחובות אישרה את הצעת התקציב העירוני לשנת 2019, הגבוה בכ-40 מיליון שקלים מתקציב אשתקד ועומד על כמיליארד שקלים. הגידול העיקרי: בתחומי החינוך, חזות העיר והרווחה

פורסם בתאריך: 19.2.19 09:05

-->

מועצת העיר רחובות אישרה אמש (שני) את הצעת התקציב העירוני לשנת 2019, הגבוה בכ-40 מיליון שקלים מתקציב אשתקד. היקף התקציב השנה עומד על כמיליארד שקלים ומשקף עליה של כ-4% מתקציב 2018, שעמד על 959 מיליון שקלים.

במסגרת הגידול בתקציב בולטת התוספת המשמעותית לתקציב החינוך בהיקף של 17 מיליון שקלים. גם התקציב לתחום חזות העיר גדל בכ-9 מיליון שקלים וההשקעה בתחום הרווחה תגדל בכ-6 מיליון שקלים. בתחום החינוך, בשנה החולפת בלטה רחובות בהישגים כלל ארציים במקביל להמשך תנופת הפיתוח על התשתיות הפיזיות עם עשרות כיתות לימוד חדשות בבתי הספר ובגני הילדים. התוספת לתקציב חזות העיר נועדה לממש פרויקטים בעלי השפעה משמעותית וביניהם תגבור ותוספת שעות ניקיון, פריסה מחודשת של מערך הפחים העירוניים והוספת עשרות נקודות פינוי חדשות.

לצד כל אלה, גם התרבות והקהילה זכו להגדלת התקציב עם הגידול בתקציבי האגף לשירותים חברתיים והחברה העירונית רחובות לתרבות, נופש וספורט המהווה זרוע ביצועית מרכזית של העירייה בכל פעולות התרבות, הנוער והצעירים, החינוך הלא פורמלי והספורט המתקיימות בעיר. תקציב החברה העירונית לשנת 2019 יגדל בכ-1.5 מיליון שקלים ויעמוד על כ-106 מיליון שקלים. התוספת תוקדש לפעולות תרבות ולתחום הצעירים.

ישיבת מועצת רחובות

 

תקציב רשת חוויות יעלה אף הוא ויעמוד על 117 מיליון שקלים, והרשת צפויה להגביר את פעילותה בכל תחומי החינוך הבלתי פורמלי, הן במתנ"סים הגדולים והן במתנ"סים ובמועדוני הנוער אשר בשכונות.

עוד עולה מספר התקציב כי הכנסות העירייה בשנת 2018 מאגרות בנייה, היטלי פיתוח והיטלי השבחה הגיעו לכ-209 מיליון שקלים, מתוכן הוקצו כ-180 מיליון שקלים לצורכי פיתוח, תשתיות, כבישים, מדרכות, ניקוז, גינון, בניית מוסדות חינוך ועוד. תאגיד המים השקיע בשנה החולפת כ-45 מיליון שקלים בהנחת תשתיות גדולות כקווי ביוב וקווי מים חדשים באזורים רבים בעיר.

ראש העיר רחמים מלול הודה למנכ"ל העירייה, לגזברות העירייה ולחברי המועצה על העשייה שלהם במשך כל ימות השנה, וכן לכלל העובדים ולוועד העובדים על עבודתם המסורה, וציין: "התקציב החדש משקף את ההשקעה העצומה באיכות החיים בעיר במגוון תחומים. רחובות מהווה אבן שואבת מסיבות אלו ממש, ושומרת על מקומה בצמרת הערים הטובות בארץ. בשנה הקרובה נמשיך בתנופת הפיתוח בעיר ובשיפור איכות החיים והשירות לתושבים. אתגרים רבים עוד לפנינו והגידול המבורך באוכלוסייה מצריך המשך הפיתוח והעשייה בכל התחומים. נמשיך לפעול בכוחות משותפים כדי לספק לתושבים את המיטב והמרב".

דורון מילברג, מנכ"ל העירייה: "תקציב 2019 משקף את העובדה שאנו עושים, הכל על מנת לשמור על רמת שירות גבוהה מאוד לתושבים בכל התחומים. הפעילות שלנו והמשאבים המוקצים לכך מציבים אותנו במקום גבוה מאוד במדד איכות החיים בישראל, כפי שהוכח בסקר הלמ"ס ולא פחות חשוב מכך – מביאה לשביעות רצון מרבית של התושבים".

פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים: "תקציב שנת 2019 נבנה בעמל רב בהתאם לחזון העירייה וראש העיר. יחד עם ראש העיר בנינו תקציב שמאזן בין צרכי התושבים לשמירה על איתנות פיננסית. דגש מיוחד ניתן בתקציב בנושאי חינוך ורווחה, והתקציב שאנו מביאים משקף חשיבה חברתית יותר למען התושבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר