דבי לוין (צילום: רונן פדידה)
דבי לוין (צילום: רונן פדידה)

"גם בתור שחקנית לא יצא לי ממש להתחבר למקומות של הכעס והמיניות, ומבחינתי זה היה האתגר הגדול"

ריאיון עם דבי לוין, שחקנית המגלמת מתנחלת שחוטפת בחור ערבי בתפקיד הנשי הראשי בסרט העצמאי 'המלחינה', שמגיע להקרנת טרום בכורה באולם בימת הנוער בעיר

פורסם בתאריך: 17.1.19 09:49

-->

דבי לוין, שחקנית שנולדה וגדלה ברחובות, מגלמת את התפקיד הנשי הראשי והנועז בסרט 'המלחינה', שיגיע ביום רביעי בשבוע הבא (23.1) להקרנת טרום בכורה באולם בימת הנוער ברחובות.

התפקיד המורכב יועד במקור לשחקנית לוסי דובינצ'יק, אף היא במקור מרחובות, אלא שברגע האחרון, ממש יומיים לפני תחילת הצילומים, דובינצ'יק נאלצה לפרוש בשל המשבר האישי שחוותה, שהסתיים באשפוזה. למרות ההתראה הקצרצרה על ההצטרפות לקאסט, לוין הצליחה מעל ומעבר ועשתה עבודה מעולה.

לוסי עם חלק מהצוות שטיפל בה לאורך תקופת אשפוזה

לוסי דובנצ'יק עם חלק מהצוות שטיפל בה לאורך תקופת אשפוזה

 

במאי הסרט 'המלחינה' הוא אלון נוימן (לא השחקן בעל אותו השם) שנבחר לביים את הסרט הבא בסדרת הנינג'ה האמריקאי – התחייה. באחד מסרטיו הקודמים, 'חרדת שחקים', שגם בו השתתפה דבי לוין, זכה הסרט במקום השלישי בפסטיבל אימפרואקשן והסתובב בהצלחה רבה בפסטיבלים בארץ ובחו"ל.

'המלחינה' הינו סרט פרינג' עצמאי וחתרני. מדובר בקומדיה שחורה, אפלה ורוויית יצרים שבה שלושה מתנחלים חוטפים בחור ערבי. על פניו העלילה מתבססת על רקע פוליטי, אבל לא פחות חשובים מכך הם הדחפים והאינטרסים הרומנטיים והאישיים שמתסיסים את הסכסוך.

לוין, שבחיי היום יום היא בחורה עדינה למראה, מגלמת בסרט את החוטפת – דמות נועזת וקיצונית שמניעים אותה אגרסיביות ומיניות.

דבי, ספרי לנו על הסרט מנקודת המבט שלך.

"בכותרת הסרט נראה כמו סיפור פוליטי – שלושה מתנחלים שחטפו בחור ערבי – אבל ככל שהסרט מעמיק מבינים שזהו סיפור אהבה שלכל אחד יש בו את הסיבות שלו והאינטרסים שלו. בעיניי הסרט הוא על אהבה ועל השריטות שאנחנו סוחבים איתנו, על המשקעים שיש לנו בגלל דברים שקרו לנו בחיים ואיך הם משפיעים על מה שאנחנו עושים ועל ההחלטות שלנו. כמובן שבגלל שהסרט הוא קומדיה שחורה ודרמה אפלה והכול ביחד, הוא מציג את הדברים בצורה קיצונית יותר ממה שאנו רגילים ביום יום".

"בעיניי הסרט הוא על אהבה ועל השריטות שאנחנו סוחבים איתנו". דבי לוין (צילום: רונן פדידה)

 

החלפת את לוסי דובינצ'יק בקאסט ברגע האחרון. עד כמה זה היה מצב מלחיץ?

"זה היה מלחיץ, אבל לא התייחסתי לזה שאני מחליפה אותה ספציפית, אלא הייתי יותר מוטרדת מהעובדה שלא היה לי זמן לעשות חזרות עם השחקנים ולהבין ולחפור בתוך הדמות והתסריט. זה תהליך שבדרך כלל עושים והייתי צריכה איכשהו לזנק ולדלג על התהליך הזה ולהיכנס ישר לצילומים. המצב הזה הוציא ממני דברים אחרים. בגלל שלא היה לי זמן לעבוד על הדמות הייתי צריכה להיות מאוד נאמנה לרגע ולאינסטינקטים".

זו לא הפעם הראשונה שאת משתפת פעולה עם אלון נוימן, במאי שכבר נחשב בתחום.

"זה היה לי ממש טוב. אנחנו מכירים כבר הרבה שנים אז התקשורת שלנו לדעתי הייתה ממש טובה. הכרתי על הסט את הצלם שגם איתו היה לי חיבור מדהים, אז הרגשתי שאני בידיים טובות".

איך החוויה לעבוד בסרט עצמאי?

"זה סרט עצמאי לגמרי, מה שאומר שהוא דל תקציב בטירוף. צריך לעבוד בתנאים קשים יותר, לא נוחים ולמשך שעות מאוד ארוכות. כל מי שלקח חלק בסרט עשה זאת מתוך אהבה למקצוע, כמשימה שכולנו ידענו שאנחנו רוצים לעמוד בה".

מתוך 'המלחינה' (צילום: גל גינוסר)

 

איך את מרגישה כלפי הדמות שגילמת? זו דמות שחוטפת בחור ערבי והיא מאוד נועזת גם מבחינה רגשית וגם בהתנהגויות סקסואליות?

"אומרים ששחקן לא אמור לשפוט את הדמות שהוא משחק. אני מרגישה שיכולתי למצוא איפה אני מתחברת אליה, למרות שהיא מאוד קיצונית ורחוקה ממני. עבורי זו הייתה הזדמנות לנסות ולחקור מקומות שלרוב אני לא צריכה לקחת את עצמי אליהם. גם בתור שחקנית לא יצא לי ממש להתחבר למקומות של הכעס והמיניות ומבחינתי זה היה האתגר הגדול. אני חושבת שאם היה לי זמן לחקור את הדמות הייתי משקשת ונכנסת לחוסר ביטחון, אבל כמו שאמרתי לא היה לי זמן לכך ופשוט צללתי לדמות".

"אומרים ששחקן לא אמור לשפוט את הדמות שהוא משחק". דבי לוין (צילום: רונן פדידה)

 

הסרט כעת בשלב הקרנות טרום בכורה. לדעתך יש לו סיכוי להפוך להצלחה כמו 'חרדת שחקים'?

"'המלחינה' הוא לא סרט שמתאים לכולם, הוא שונה מרוב הסרטים הישראלים שאנחנו רגילים לראות, בטח שבקולנוע. אני מאוד מקווה שהסרט יתקבל יפה וייתן נחת ליוצרים שלו. זה מגיע גם לסרט וגם ליוצרים".

הסרט יוקרן באולם בימת הנוער רחובות ביום רביעי ה-23.1 בשעה 20:30. ניתן לרכוש כרטיסים כאן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר