משמאל: דניאל פילוסוף וגולן ביטון על רקע ציור הקיר במתנ"ס קרית משה
משמאל: דניאל פילוסוף וגולן ביטון על רקע ציור הקיר במתנ"ס קרית משה

אחד מציורי הקיר היפים בישראל הושלם במתנ"ס קרית משה ברחובות

שווה לבוא ולראות: ציור קיר מרהיב וענק מתנוסס מעתה על קיר המתנ"ס בקרית משה, הודות לעבודה התנדבותית של הצייר הרחובותי דניאל פילוסוף. ל"ערים" אומר האמן המיוחד: "אני כצייר כל היום מסתכל על פרחים, על צמחים והכול נורא יפה, אבל אף אחד לא רואה את זה. כולם טרודים. הציורים מראים את עולם הטבע אחרי שינוי כלשהו שמושך את העין"

פורסם בתאריך: 9.1.19 11:38

-->

מי שיגיע למתנ"ס בקרית משה ברחובות, לא יוכל לפספס מעתה את ציור הקיר החדש והמרהיב שמתנוסס במקום על פני 13.5 מטר ולגובה של 4.5 מטר. את הציור, שהושלם סופית (כולל מקצה שיפורים אחרון) רק ביום שני השבוע, יצר בהתנדבות הצייר הרחובותי בן ה-30 דניאל פילוסוף, שכנגד כל הסיכויים גם מצליח להתפרנס בארץ מציור.

דניאל, בוגר בצלאל, נשוי פלוס פעוטה ושורשיו הרחובותיים מגיעים עד לסבו ולסבתו. ציור הקיר שתרם למתנ"ס ברחובות אינו המקרה הראשון שבו הוא תורם מזמנו וממרצו. לפני כחצי שנה חזר מהאי לסבוס ביוון, שם יצר עבודת ענק שמקיפה חצר בית ספר, בגודל של 21 מטר על 3 מטר גובה. בית הספר, שנקרא "בית הספר של השלום", הוא עצמו מפעל התנדבותי למען ילדים של פליטים כורדים, סורים ואחרים, שנמלטו מטורקיה והגיעו לאי היווני הקרוב ביותר לגבול הטורקי. מי שהקים ומפעיל את בית הספר הוא בחור ישראלי בשם יאיר לייבל מהשומר הצעיר, שהינו חבר ילדות של דניאל מאז גיל שש.

לאחר שהשלים את העבודה ביוון דניאל הרגיש שהוא רוצה להמשיך את הפרויקט ההתנדבותי, ולתרום באמצעות הכישרון והמשאבים שברשותו. דרך מכרה משותפת, פנה דניאל למנהל מתנ"ס חוויות בקרית משה, גולן ביטון, והציע לו ליצור ציור קיר במקום. ביטון, שידוע כמי שמעודד ומקדם יוזמות והתחדשות בשכונה בכלל ובמתנ"ס בפרט, קיבל את ההצעה בזרועות פתוחות והשאר היסטוריה.

דניאל פילוסוף במהלך העבודה על ציור הקיר במתנ"ס קרית משה

 

ביטון: "אני מאוד שמח שפונים אלינו אנשים טובים שרוצים לתת מעצמם למען הקהילה בכלל, ולקרית משה בפרט. זה חלק מהאני מאמין שלי, שדלתות המתנ"ס פתוחות לכולם, בין אם זה צייר, נגר או טייס. מי שרוצה לתרום לקהילה מהכישרון שלו – הדלת תמיד פתוחה".

התוצאה של תרומתו של דניאל, אגב, היא נדירה בגודלה וביופייה. אחרי שעבד במקום עם כל הציוד הנדרש בלי לגבות דבר, השאיר אחריו דניאל ציור קיר שהפך את הכניסה למתנ"ס למקום אמנותי ולחוויה אורבנית של ממש שטרם נראתה ברחובות.

דניאל, זו לא הפעם ראשונה שבה אתה תורם מזמנך ומכספך לטובת עשייה בהתנדבות. מה מניע אותך?

"יאיר לייבל מהשומר הצעיר מוביל את הפרויקט של התנדבות איפה שבאמת צריכים אותה. אנחנו חברים מגיל 6 והוא אדם מאוד מיוחד. יאיר הוא זה שהקים את בית הספר לילדי פליטים, יזם, אסף תרומות וביצע את הפרויקט המאוד לא פשוט הזה. הוא בעצם מנסה לשפר את העולם ואין לי דרך אחרת להגיד את זה. אותי זה מרגש וקפצתי על ההזדמנות להצטרף אליו".

מהיכן אתה שואב את הרעיונות לציורי הקיר?

"הם סוג של ציורי טבע והם עוסקים בעולם הטבע, בחיות, בחרקים ובצמחים, לאו דווקא כהעתק לאלו שקיימים. אני כצייר כל היום מסתכל על פרחים, על צמחים והכול נורא יפה, אבל אף אחד לא רואה את זה. כולם טרודים. הציורים מראים את עולם הטבע, אבל בצורה מחופשת, אחרי הסבה או שינוי כלשהו שמושך את העין לשים אליו לב ולהבחין בעולם שלנו.

"הציור צריך להיות מעניין ויפה דרך הגדלה, צבעוניות, צורות. חשוב גם שיהיה יצירתי, שלא יהיה בנאלי, כי אנחנו כל היום רואים דברים רגילים והכל אותו דבר. אותן מכוניות, אותם כלי אוכל, אותם מותגים. אם פתאום רואים משהו אחר זה פותח את הדמיון ומאפשר לאנשים לשנות את ההסתכלות על החיים ולהבין דברים מחדש אפילו בלי שהם יודעים, רק מעצם כך שהם נחשפים למשהו אחר".

ציורי קיר של דניאל פילוסוף

 

ציורי קיר של דניאל פילוסוף

כמה זמן לוקח ליצור ציור כמו זה שבקרית משה?

"על הציור הזה עבדתי במשך שבוע, 10 שעות בכל יום".

לאמנים בישראל קשה מאוד להתפרנס. איך הצלחת במקום שרבים אחרים נכשלים בו?

"אני עוסק בציור גדול. על ציורי הקיר אני מקבל שכר גבוה מאוד ואני עושה גם ציורים גדולים לתפאורות. חוץ מזה אני מצייר עטיפות של דיסקים וישנם ציורים שאני מוכר. אני מעורב קצת בסצנה של המוזיקה האלקטרונית בארץ, מכיר את האמנים, ישנה הפקה בתל אביב שאני מגיע אליה באופן קבוע ומצייר שם בלייב בזמן המסיבה, משעה 12 בלילה עד 5 בבוקר".

ציורי קיר של דניאל פילוסוף

ציורי קיר של דניאל פילוסוף

 

החיים שלך נשמעים קצת דומים לציורים שלך: ססגוניים ובלתי רגילים.

(צוחק) "ככה זה לפעמים מרגיש".

ואיך התגובות שקיבלת על העבודה במתנ"ס בקרית משה?

"התגובות הן שהציור מחיה את המקום. מה שאנו רואים ביום יום מאוד משפיע עלינו ולא סתם אנחנו אוהבים דברים מעוצבים ויפים, כי זה באמת חשוב. חשובה הסביבה שאנו נמצאים בה כי בסוף היא תורמת את חלקה לאנשים שאנו נהיים".

משמאל: דניאל פילוסוף וגולן ביטון על רקע ציור הקיר במתנ"ס קרית משה

משמאל: דניאל פילוסוף וגולן ביטון על רקע ציור הקיר במתנ"ס קרית משה


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר