המועצה ה-15 בתולדות עיריית רחובות
המועצה ה-15 בתולדות עיריית רחובות

מלול: "אני מודה לאלוהים שזיכני להגיע לקדנציה השלישית"

בישיבה הראשונה והחגיגית של המועצה ה-15 בתולדות עיריית רחובות, ציין ראש העיר רחמים מלול: ״אני מתחייב להעמיד לרשות חברי המועצה את כל המשאבים הנדרשים כדי להצליח״. ראש האופוזיציה עו"ד מתן דיל: "המטרה היחידה העומדת לנגד עיני, גם כעת ואולי יותר מתמיד – היא הרצון להיות ראש העיר של רחובות. אולי טעיתי והוּטְעֶיתי כשבחרתי לא להציג את מועמדותי לראשות העיר בבחירות האלו"

פורסם בתאריך: 3.12.18 08:16

-->

ישיבת המועצה הראשונה של המועצה ה-15 בתולדות עיריית רחובות התקיימה אמש (ראשון, נר ראשון של חנוכה) במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. הישיבה נפתחה בשירת התקווה ולאחריה הציג תא״ל (במיל') דובי גזית, יו״ר ועדת הבחירות, את תוצאות הבחירות הסופיות כפי שפורסמו ברשומות. תעודות הוקרה חולקו לחברי המועצה היוצאים: עו״ד אמיר ירון, חבר המועצה הוותיק ביותר, גיורא בן ארי, יעל בק, ד"ר מרה קנבל, שלמה צבי מונטג (שצפוי לחזור ברוטציה עם שי קזיוף בעוד כשנתיים וחצי), יפים זאיקה ויערה ספיר. לאחר מכן הצהיר ראש העיר אמונים, ולאחריו כל חברי המועצה הצהירו אמונים אחד אחד וחתמו על הצהרת האמונים.

הצהרת האמונים של חברי המועצה

 

ראש העיר נשא דברים וניכר היה כי הוא מתרגש מהמעמד, על אף שהוא כבר מורגל בו: ״אני מודה לאלוהים שזיכני להגיע לקדנציה השלישית, בפתחה של השנה העשירית לכהונתי. זו ההזדמנות להודות לקהל הבוחרים ולמשפחתי, העוגן שמלווה אותי בשליחותי הציבורית. אני שמח לראות שהצלחנו להעיר את העיר מתרדמתה. הפכנו את רחובות לעיר אטרקטיבית שזוכה בהישגים בתחומים רבים. למרות הגידול המבורך אנו עומדים במשימות הרבות – העיר גדלה ומתפתחת תוך כדי שילוב בין החדש לישן. במהלך המו״מ החברים ביקשו כמה שיותר תחומי עשייה וזה מעיד על כך שהם באו לעבוד. אני מתחייב להעמיד לרשות חברי המועצה את כל המשאבים הנדרשים כדי להצליח״.

רחמים מלול נושא דברים בישיבת המועצה החגיגית

 

במהלך הישיבה נשאו דברים גם ראשי הסיעות השונות. סגן ראש העיר זהר בלום ציין: ״תודה לך ראש העיר, על הגב והתמיכה בתשע שנות עבודה משותפת. תודה רבה על המהפך בחינוך בעיר למען תלמידי העיר״.

סגן ראש העיר יניב מרקוביץ: ״לקחתי על עצמי אתגר, לטפל בשיפור פני העיר, ואני מבטיח לעמוד בו. זהו אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים ביותר בעיר בעיני, ואני משוכנע שיחד עם חבריי להנהלת העיר ועובדי העיריה המסורים, נצליח להפוך את רחובות ליפה יותר לשביעות רצון כולם״.

במהלך הערב מונו על פי החוק סגני ראש העיר בשכר, והוקראו סמכויותיהם במסגרת התפקיד: חברי המועצה בנצי שרעבי, זהר בלום, יניב מרקוביץ' והרוטציה בין אבנר אקוע ואמיתי כהן.

המועצה ה-15 בתולדות עיריית רחובות בישיבתה הראשונה

מי שהיה בקדנציה הקודמת סגן ראש העיר בשכר וכעת יעמוד בראש האופוזיציה, הוא עו"ד מתן דיל שלא חסם במילים שכוונו בעיקר למלול: "רחמים, בימים שטרם החל מסע הבחירות ובמהלכן, הבטחת והצהרת בחוצות העיר כי הרכבת הקואליציה תעשה בהתאם לתוצאות הבחירות ולא תהיה נגועה במשקעים אישיים שמקומם לא יכירנו. סיעת רחובותי ביקשה לקבל תיקים משמעותיים בהם תוכל להמשיך לשנות ולהשפיע על חיי התושבים בעיר, בלי להתנות זאת בתמורה או בשְֹרָרַה. 11,069 קולות העניקו לרחובותי חמישה מנדטים, לצערי ולצערם לא עמדת בהבטחה שנתת להם. מה שהוצע לנו לא היה ראוי ושם ללעג את ההבטחות. צר לי רחמים, על שלא השכלת בתוך תקופת הבחירות הקשה והמכוערת והעצובה ביותר שידעה רחובות, לקום, לעמוד כמתמודד יחיד על ראשות העיריה ולעצור את מסע ההכפשות, ההשמצות והנקמנות. צר לי כי במקום לבקש להשכין בה שלום, בחרתם להתעלם מהציבור ומהרחוב ולאפשר למיעוט קולני ופורע חוק, לזרוע בה נזק ופילוג שלא היו כאן, בין דתיים וחילוניים, בין ימין ושמאל בין עדות בין שכונות ובין דעות שונות".

עו"ד מתן דיל וחברי סיעתו

 

עוד הוסיף דיל: "המטרה היחידה העומדת לנגד עיני, גם כעת ואולי יותר מתמיד – היא הרצון להיות ראש העיר של רחובות. אולי טעיתי והוּטְעֶיתי כשבחרתי לא להציג את מועמדותי לראשות העיר בבחירות האלו, ואולי ההחלטה לא פגעה בכמות הקולות האדירה שקיבלה רחובותי ושהעידה על אמון מלא, אבל כן לכאורה הסיטה אותי מהמסלול, ואני מאמין כי "הכל צפוי מראש אבל הרשות נתונה". ואני את הדרך לראשות העיר אעשה ממקום אחר, ואגיע לשם כמו תמיד – בזכות ולא בחסד.

"רחמים, אני מבטיח לך כי רחובותי ואני בראשה נתמוך משורות האופוזיציה בפעולותיך למען רחובות, אך כל אימת שתפעל בניגוד לטובת תושבי העיר, כל אימת ששיקולים זרים ולא נקיים, שיקולים אישיים ולא דמוקרטיים, שיקולים פוליטיים ולא חברתיים יניעו אותך תמצא אותנו שם, עוצרים את העגלה מלהתדרדר למקומות שיהיו בכיה לדורות. וכפי שהיה עד היום, אני מקיים תמיד את מה שאני מבטיח. הפרידה הזאת מהקואליציה עצובה ומצערת, עבורי, עבור העיר, עבור הדמוקרטיה, אך היא גם מביאה איתה הקלה גדולה ותקווה מחודשת לשלווה ושלום בבית שלנו, בעיר שלנו.

"רחמים, אני מבקש לנצל את הבמה הזו כדי להודות לך על ההזדמנות שקיבלתי, בזכות ולא בחסד, לפני כחמש שנים, עת מינית אותי להיות סגנך ונתת לי סמכויות אשר אפשרו לי לממש את משאלת הלב שלי, לעשות טוב יותר לתושבי העיר. אך המחיר הפך גבוה מידי והדרישה לנאמנות אישית לפני נאמנות לעיר ולתושבים, אינו עולה בקנה אחד עם עולם הערכים שלי ובצר לי, דרכינו נאלצו להיפרד. היום מתחיל בעיר שיח חדש".

על דברים אלה הגיב מלול בממלכתיות ואמר: "למרות שהתנהלה פה מתקפה אישית נגדי, החלטתי לחרוג ולהבליג כדי לא לקלקל את האירוע החגיגי".

בהמשך אף קרא מלול בשנית לחברי האופוזיציה לבוא ולהצטרף לעשייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר מר רחמים מלול צריך להודות לתושבים ןלא לאלוהים על בחירתו מחדש.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר