אסף צרויה באולפן שלו במזכרת בתיה
אסף צרויה באולפן שלו במזכרת בתיה

אסף צרויה, שעומד מאחורי כמה מהלהיטים הגדולים של המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות, בריאיון ראשון

אסף צרויה (39), בעל אולפן הקלטות קטן וצנוע בקרית עקרון, חתום על למעלה מ-500 יצירות מוזיקליות ועשרות להיטים שכבשו את המדינה בשנים האחרונות. בראיון ראשון ובלעדי ל"ערים" הוא מספר על החיים בצמוד לזמרים המצליחים שלא מפסיקים לחזר, לצד הכישרונות החדשים שהוא מצליח לאתר

פורסם בתאריך: 23.12.18 07:35

-->

גם להיטים שהלחין ועיבד עבור עומר אדם, פאר טסי, מאור אדרי ואחרים לא הצליחו לשנות את אופיו של אסף צרויה (39), בעל אולפן הקלטות קטן וצנוע בקרית עקרון, שנותר עם רגליים על הקרקע על אף שהוא חתום על למעלה מ-500 יצירות מוזיקליות ועשרות שירים שכבשו את המדינה בשנים האחרונות. בראיון ראשון ובלעדי ל"ערים" הוא מספר על החיים בצמוד לזמרים המצליחים שלא מפסיקים לחזר, לצד הכישרונות החדשים שהוא מצליח לאתר.

אסף, איך הגעת לעולם המוזיקה?

"בגיל 12 ההורים שלי שלחו אותי ללמוד לנגן על גיטרה. ניגנתי בקונסרבטוריום העירוני של רמלה והופעתי בקונצרטים בתור ילד. בגיל הנעורים, בשנות האלפיים, הקמתי עם חמישה חברים להקת רוק אתני ישראלי. ללהקה קראו 'האוזן של ווינסט' ורצנו איתה על במות בכל הארץ. היה לנו קהל שליווה אותנו והמשכנו ביחד עד לאחר השירות הצבאי. אחרי זה כל אחד המשיך לדרכו. מתוך חמישה חברי להקה נשארנו שניים בתחום המוזיקה: משה בן אברהם מתופף עד היום, כותב ומלחין שירים, ואני שפתחתי אולפן ובמקביל אני מלחין ומעבד שירים. שאר חברי הלהקה פנו למקצועות אחרים, אחד נהיה הייטקיסט, אחד עורך דין והשלישי פתח חברת ביטוח".

את האולפן הראשון שלו פתח צרויה בתל אביב לפני כשבע שנים, אך העיר הגדולה פחות התאימה לאופיו וכעבור שנתיים הוא עזב ועבר לאולפן צנוע בקרית עקרון, קרוב לביתו שבמזכרת בתיה, שם הוא מגדל עם אשתו את שלושת ילדיהם. לאולפן הזה זורמים חדשות לבקרים מיטב האמנים בישראל, ובהם עומר אדם שאת רוב שיריו הלחין ועיבד צרויה. אחד הלהיטים של צרויה למשל, 'פעם בחיים' של עומר אדם, כבש את המצעד השבועי של גלגל"צ שבעה שבועות ברצף והופיע בעשירייה הראשונה של שירי השנה המוצלחים במדינה. ביו-טיוב אגב, השיר זכה כבר ל-32 מיליון צפיות.

אסף צ

אסף צרויה

 

אסף, איך יוצרים שיר שהופך ללהיט שמקפיץ מדינה שלמה?

"אני בדרך כלל יושב עם גיטרה ומלחין באמצעות 'נה נה נה', בלי מילים. אחרי זה אני יושב עם מי שכותב את המילים ואני מכוון אותו. זה יכול להיות אבי אוחיון, אלעד טרבלסי, נדב אסולין או כל אחד אחר. הם כותבים את המילים ומחברים אותן למנגינה".

איך נוצר החיבור עם עומר אדם?

"את עומר אני מכיר כבר שש שנים ויש לנו יחסי עבודה מעולים וכימיה טובה".

אתה אמנם אוהב להצטנע, אבל יש לך חלק לא קטן בהצלחה שלו.

"אני שמח להיות חלק מההצלחה שלו. אני חתום על עשרות להיטים של עומר, שאחד מהם – 'אחרי כל השנים', זכה בשיר השנה של אקו"ם. בשלושת האלבומים האחרונים הלחנתי ועיבדתי לעומר את רוב השירים. בכל אלבום מדובר על למעלה מעשרה שירים".

עומר אדם (צילום: אילן אסייג)

עומר אדם (צילום: אילן אסייג)

 

ההצלחה הזו מביאה להתעניינות מחו"ל?

"לאחרונה קיבלתי פניה מטעם מניקוס ורטיס, הזמר היווני, שביקש להשתמש באחד השירים שעשיתי לעומר אדם – 'פעם בחיים'. הסכמתי ועכשיו הם עובדים על זה".

על אף שהוא מחוזר על ידי אמנים רבים ומקושר לגדולי התעשייה בישראל, צרויה נותר עם רגליים על הקרקע, מדבר בגובה העיניים ולא מתעלם גם מאמנים בתחילת דרכם. כך, למשל, הוא לקח באחרונה תחת חסותו את עידן בקשי (20), תושב רחובות המשרת בלהקה צבאית. במהלך הריאיון נכנסים לאולפן אנשי תעשייה ועל קו הטלפון צצים ועולים זמרים מוכרים שרוצים להתייעץ על מוזיקה, אך לצרויה חשוב לשמור על פרטיותם מבלי להוציא החוצה את תוכן השיחות.

אסף, בזמן שזמרים מסדר הגודל של עומר אדם נמצאים אצלך על החיוג המהיר יש לך זמן להתעסק בזמרים מתחילים כמו עידן בקשי?

"עידן בא להקליט אצלי קאבר לאירוע משפחתי וראיתי את הפוטנציאל שלו. קראתי לו לעשות סקיצות ומשם הכל התגלגל. אגב, הסקיצות שהוא ביצע הועברו לזמרים אחרים כמו אייל גולן ('כמו בספרים'), עומר אדם ('פעם בחיים'), לירן דנינו ('יש ימים') ואחרים. זה מזכיר את מה שעשיתי עם איתי לוי עוד לפני שהוא פרץ, ועם עוד רבים אחרים כמו מוטי טקה (בלבלה). אפילו את הסקיצה של 'דרך השלום' ששר פאר טסי אני עשיתי.

"עידן הוא ילד מקסים, הוא אינטליגנט, יש לו יכולת שירה מדהימה ושליטה בקול כמו של זמר על, ועברו אצלי לא מעט זמרים. אנחנו כבר שנה וחצי ביחד ויצאו כבר שבעה שירים. כל אחד מהם עם לא פחות ממיליון צפיות ביו-טיוב וזה בלי קידומים שכל זמר שני עושה היום. אצלנו הכל אורגני".

עידן בקשי (צילום: גיא זלצר)

 

עד לאן הוא יכול לצמוח?

"להערכתי אם נמשיך לעבוד בקצב הזה זה עניין של זמן עד שזה יתפוצץ והוא יפרוץ את המיינסטרים הכללי".

עידן בקשי (צילום: גיא זלצר)

שווה לחבר'ה צעירים להיכנס היום לעולם המוזיקה עם כל התחרות?

"זה תחום שמצריך הרבה כסף ורוב האנשים שרוצים להצליח צריכים להשקיע לא מעט. זה לא נגמר בשיר, כי יש גם קליפ, יחסי ציבור, קידומים ברשתות החברתיות, ועוד. לצורך העניין, שיר אחד טוב וסטנדרטי יכול לעלות בממוצע 50 אלף שקל. הקליפים של הזמרים המוכרים או של אלה שמשקיעים ממש יכולים להגיע גם ל-300 אלף שקלים, ואף יותר".

הדיסק שנוצר לזכרו של שמשון צור ז"ל, שהיה חבר מועצת העיר רחובות, נעשה אף הוא באולפן של צרויה. על כך הוא מספר: "יום אחד קיבלתי פניה מחברי גיא צור, שביקש להקליט אצלי שירים לזכר אביו שמשון. קישרתי אותו לזמרים שאני מכיר, ובין היתר ארגנתי לו את איתי לוי ששמח להשתתף, את פאר טסי, את שני יצהרי, את גד אלבז ואחרים. הכנתי איתו את רוב הדיסק ועבדנו עליו במשך כחצי שנה. אחד מהשירים בדיסק, 'ילדות של פעם' ששר איתי לוי, מאוד מוערך והפך ללהיט. אותו דבר עם פאר טסי ששר בפרויקט את השיר 'אל תהיי עצובה".

אם לא היית בתחום הזה איפה היינו פוגשים אותך?

"אני לא רואה את עצמי במקום אחר. המוזיקה היא הנשימה שלי בחיים, להוציא כמובן את המשפחה והילדים".

המשפחה קשורה איכשהו לעסק?

"אשתי עוסקת כרואת חשבון, היא בתחום אחר ושנינו שונים לגמרי בתחומי העיסוק שלנו. הילדים עדיין קטנים. אני שם אותם בגני הילדים ומגיע לכאן, לאולפן, לפעמים עד עשר בלילה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר