קבוצת הנשים של הפועל מרמורק
קבוצת הנשים של הפועל מרמורק

"הכדורגל נותן שחרור וסיפוק מטורף. זה פשוט כיף שאי אפשר להגדיר אותו"

קבוצת הנשים של הפועל מרמורק בכדורגל חזרה בשנה שעברה לחיים, 6 שנים לאחר שהקבוצה המקורית נסגרה. העונה היא אף משתייכת לליגה המקצועית עם תקציב של כ-100 אלף שקלים. מייסדות הקבוצה מספרות כיצד היא התגבשה, על התגובות שהן מקבלות ועל התחושה המשפחתית על המגרש ומחוצה לו

פורסם בתאריך: 18.11.18 09:10

-->

לפני כשנה ארבע תושבות רחובות ייסדו את קבוצת הכדורגל של הפועל מרמורק בגרסתה הנשית. הארבע: דורין אריב, עופרי הושמנד, מיכל גדסי ודבורה דויטש, שלחלקן רקע בכדורגל מקצועי וחלקן שיחקו רק להנאתן כשהן מתזזות בין מגרשי הספורטק לבין מזכרת בתיה, החליטו באותה העת שהגיע הזמן לקדם גם בעיר מגוריהן את הספורט שהן כל כך אוהבות. לדבריהן, הן פנו לתמיר חופי, מנהל קבוצת הפועל מרמורק, וקיבלו את מלוא התמיכה. היום מונה הקבוצה 22 שחקניות ויש להן אפילו תקציב, מאמן מקצועי, לו"ז אימונים קבוע, משחקי ליגה, משחקי גביע ותלבושות.

חופי, שלקח על עצמו את הסיעו בפרויקט השאפתני, מעריך שהעלויות נעות סביב 100 אלף שקלים בשנה. לדבריו הביקוש לכדורגל הנשים גדל והפועל מרמורק לא עצרה בהקמת הקבוצה או בעלייתה לליגה המקצועית, אלא אף פתחה השנה קבוצת נערות שיש בה כבר קרוב ל-20 מתאמנות.

הנשים שמשחקות בקבוצה הבוגרת מגיעות מרקע מקצועי ואישי מגוון. ביניהן ניתן למצוא למשל פיזיותרפיסטית, סטודנטיות, רואת חשבון במשרד גדול בתל אביב, ועוד.

דורין אריב, בת 23, סטודנטית לחינוך גופני, מספרת: "נפגשנו לשחק מיכל, דבורה עופרי ואני עד שאמרנו לעצמנו שאנחנו חייבות לעשות עם זה משהו. העלנו פוסט בפייסבוק לראות איך זה זורם. דרך הפוסט הגענו לעשר בנות ששיחקו בזמנו בספורטק. זה מטורף שהיום הגענו לרמה שאנחנו רשומות בליגה. כשפנינו לתמיר חשבנו להירשם למשחקי שמיניות, אבל תמיר אמר שאם רוצים לבנות פה משהו זה צריך להיות רציני ומקצועני, ולא סתם שמיניות".

עופרי הושמנד, בת 25, סטודנטית אף היא, מתארת את התפתחות הקבוצה: "היינו אוסף של בנות וחיפשנו מסגרת. הבנו שבשביל לעשות מהלך יותר משמעותי אנחנו צריכות תקציב. פנינו לתמיר והסברנו על החשיבות של כדורגל לנשים. הסברנו שאנחנו רציניות ושיש על מי לסמוך ועם מי להתקדם. תמיר נענה לנו הכי שאפשר והלך איתנו במיליון אחוז".

מיכל גדסי, בת 31, רואת חשבון וקפטנית הקבוצה: "מרמורק ותמיר קשובים אלינו. כל מה שאנחנו צריכות, אנחנו מיד מקבלות. גם בעונה שעברה, כשעוד לא היינו בליגה, שיחקנו תחת אורי כהן שהוא מאמן סופר מקצועי, הכי טוב שיש. החברה שאני עובדת בה תומכת בנו כבר שנה שנייה. ברגע שהקמנו קבוצה שיתפתי אותם ביכולות ובכיוון הרציני והחיובי של הקבוצה. סיפרתי שכל הבנות מגובשות ועם רצון ויכולת לעשות מהפך".

אגב, החברה שבה מיכל עובדת כרואת חשבון, 'שוורץ צדקיה רואי חשבון ויועצים', תומכת גם בלונה צ'מטאי, הרצה הישראלית שזכתה במדליית הזהב לריצת 10,000 מטר באליפות אירופה האחרונה.

קבוצת הנשים של הפועל מרמורק עם המאמן אורי כהן

 

קבוצת הנשים של מרמורק כבר הספיקה לשחק העונה במסגרת הליגה הלאומית פעמיים. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 2:2 מול מכבי באר שבע, והמשחק השני נגמר בהפסד 4:1 מול מכבי צור שלום.

עופרי אומרת על ההפסד למכבי צור שלום: "המשחק נערך ביום של הסערה המטורפת ההיא בקרית ביאליק. תוך חמש דקות היינו ספוגות במים. הפסדנו, אבל נתנו משחק שאנחנו יכולות להיות הכי גאות בו. הבנות הגיבו מדהים, הן הרימו את הראש והמשיכו הלאה".

עופרי מודה כי הכדורגל מילא אצלה ואצל נשים אחרות בקבוצה חלק חשוב בחיים מאז שהיו ילדות: "אני מגיל שמונה סביב זה. כילדה שיחקתי בעיקר עם בנים ועם אח שלי. הבנתי מהר מאוד שאני טובה בזה ואוהבת את זה. כנערה שיחקתי באסא תל אביב, שהיא אחת הקבוצות המובילות בארץ לנשים, אבל אז נפצעתי. הגעתי לקבוצה הקודמת שהייתה להפועל מרמורק. הקבוצה נסגרה בערך לפני 6 שנים ועכשיו נפתחה שוב".

מיכל: "אני שיחקתי באופן חובבני מילדות. היום אני מתחרטת על כך שלא עשיתי את זה באופן מקצועי לפני עשר שנים".

אימון נערות בהפועל מרמורק

כדורגל נשים זה לא הדבר הכי שגרתי בארץ. איך התגובות מסביב?

דורין: "כדורגל נשים באמת לא כזה מקובל. בהתחלה את מתביישת, אבל בסוף את אומרת לעצמך שכולם יקפצו לי. אני עושה את מה שאני אוהבת וכל אחד צריך לכוון בחיים למה שהוא אוהב".

עופרי: "כשהייתי צעירה היו מרימים המון גבות והיו תגובות מהסוג של 'נשים וכדורגל – יש דבר כזה בכלל?!' בנות לא יודעות לשחק!'. דווקא היום כשאני מספרת על זה במכללה שאני לומדת בה אני מקבלת תגובות טובות וחמות, עידוד מוחלט. ההורים גם כן מאוד תומכים ומגיעים לכל המשחקים. אבא שלי בטירוף ביציע".

מיכל: "תמיד יש הערות וזה תחום שפחות מקובל ומזוהה עם נשים, אבל אני מקבלת גם הרבה מחמאות ותגובות חיובית. שמחים לראות אותנו על המגרש".

מה תגידו לנשים שאוהבות כדורגל, קוראות את הכתבה ומתלבטות אם זה מתאים גם להן? מה הכדורגל נותן לכן?

מיכל: "הכדורגל נותן שחרור וסיפוק מטורף. זה פשוט כיף שאי אפשר להגדיר אותו. כשעולים למגרש נמצאים בעולם אחר".

עופרי: "מעבר לספורטיביות זה ספורט שהוא אהבה אחת גדולה. הקבוצה היא משפחה. אני לא יכולה להסביר במילים את ההרגשה המטורפת של אחרי אימון או משחק, ולא משנה אם ניצחנו או הפסדנו. אין לי מילים לתאר את זה. ועוד לחשוב שאני, בידיים שלי, נתתי מענה לבנות והבאתי אותן לליגה. מבחינתי אין גאווה יותר גדולה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר