מגרשים מוארים
מגרשים מוארים

גם השנה בני הנוער מרחובות יכולים לשחק במגרשים מוארים בלילות

שבעה מגרשים יישארו מוארים בלילות בחודשי הקיץ במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות" ברחובות. אבי פיטרו: "עם השנים התכנית תופסת תאוצה וכמות המשתתפים בה גדלה"

פורסם בתאריך: 8.7.18 08:09

-->

"עיר ללא אלימות" היא תכנית דגל של המשרד לביטחון פנים, המשלימה את מאמצי האכיפה של משטרת ישראל. במסגרתה, העירייה משתפת פעולה עם גורמי המשטרה, אנשי החינוך וגורמי הרווחה, במטרה למנוע אלימות כבר מגני הילדים, דרך חטיבות הביניים ועד בתי הספר התיכוניים. בין שלל הפעילויות של "עיר ללא אלימות" ברחובות לאורך השנה, בחודשי הקיץ פועל פרויקט "מגרשים מוארים", שבמסגרתו שלל מגרשי ספורט פועלים בשעות הערב והלילה, ובהם מדריך ספורט שהוא גם מדריך חברתי.

מנהל תכנית "עיר ללא אלימות" ברחובות, אבי פיטרו, סיפר השבוע: "התכנית החלה כפיילוט לפני חמש שנים, במספר מגרשים. הרעיון הוא לאפשר לבני נוער לשחק בשעות הערב המאוחרות במגרשים ברחבי העיר, במטרה שהם יעסיקו את עצמם קרוב לבתיהם בתחביבים האהובים עליהם. השנה נמשיך להאיר שבעה מגרשי כדורגל, ובנוסף בפעם החמישית יוקמו קבוצות כדורגל כך שבסוף חופשת הקיץ ייערך טורניר בין כולם. הפרויקט הזה מספק מענה לבני נוער בגילאי 13-16".

מי מפעיל את התכנית בשטח?

"את היוזמה מפעילים עיריית רחובות בשיתוף "עיר ללא אלימות" והמשרד לביטחון פנים. כחלק מהתכנית ישנם מדריכים של אגף הספורט, כך שבכל מגרש תהיה נוכחות של מדריך. מדובר על מדריכים מקצועיים שיספקו מענה מקצועי. בשנה שעברה גיבשנו מסקנות ולפיהן שיפרנו ושדרגנו את אופי התכנית. הכנסנו את עמותת 'החלוץ', העוסקת בקידום הספורט בקרב בני הנוער. העמותה תפעל לצד המדריכים המקצועיים. אגב, שיתוף הפעולה בין המדריכים הוביל למספר קבוצות כדורגל בכל מגרש, כאשר כבר הגענו ל-80 בני נוער שרשומים בפעילות ושישחקו במקביל מדי ערב ויתחרו מול הקבוצות השונות. בנוסף, לאור המונדיאל אנחנו מתחילים בהקרנה של משחקים בשני מוקדים בעיר, האחד הוא בספורטק שיספק מענה לתושבי המרכז ומערב העיר, וההקרנה השנייה תתקיים במגרש שבבית הספר מדעים, לתושבי מרכז, מזרח ודרום העיר. לאחר הקרנת המשחקים תיפתח תקופת האימונים בקרב הקבוצות ובתחילת חודש אוגוסט, לאחר שכולם מאומנים היטב, נעבור לשלב הטורניר שייערך בין כל הקבוצות. בסיום נערוך טקס שבו יחולקו תעודות, מדליות וגביעים לזוכים. הטקס ייערך במעמד הנהלת העיר.

"תכנית 'מגרשים מוארים' היא אחת מתכניות הדגל בנושא מניעת אלימות, בעיקר בתקופת הקיץ. לאור הניסיון המוצלח, עם השנים התכנית תופסת תאוצה וכמות המשתתפים בה גדלה. זה גם קורה בזכות התכנים המשודרגים משנה לשנה. ברצוני להודות על שיתוף הפעולה בין העירייה לאגף הספורט, ועל התמיכה לטובת בני הנוער בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר