כנס שולחנות עגולים במתנ"ס חוויות שוויץ ברחובות החדשה
כנס שולחנות עגולים במתנ"ס חוויות שוויץ ברחובות החדשה

"המרכז הקהילתי לא מסיים את תפקידו בתוך המבנה"

בכנס שולחנות עגולים שהתקיים במסגרת פרויקט "תושבים משפיעים על עיצוב דמותו של מרכז קהילתי חוויות שוויץ רחובות החדשה", עלה כי התושבים רוצים להתנדב, לצאת לטיולים, לחבר את הנוער לשכונה ולהתחבר דיגיטלית למרכז הקהילתי

פורסם בתאריך: 18.6.18 08:47

-->

במסגרת תהליכי שיתוף הציבור שמקיימת רשת חוויות ברחובות, נערך ביום רביעי בשבוע שעבר כנס שולחנות עגולים בהשתתפות עשרות תושבים משכונת רחובות החדשה והסביבה. הכנס הינו חלק מפרויקט "תושבים משפיעים", שבו דנו התושבים, אנשי המקצוע והנהלת הרשת ברצונות ובצרכים של תושבי השכונות לשעות הפנאי.

לתושבים הוצגו נושאים מגוונים והם התבקשו להביע את דעתם ולהציג איך הם רואים את המרכז הקהילתי כמשרת את צרכי כל הגילאים והתחומים. האירוע הוכתר כהצלחה והעשיר רבות את הצוות המקצועי, אשר עמל בימים אלה על בניית תכנית עבודה והעצמה למרכז הקהילתי.

בין היתר עלה הצורך והרצון לחיבור התושבים מהקהילה לנעשה במרכז הקהילתי באמצעות רשת מתנדבים שיכולים להעביר תכנים, להעניק שעות התנדבות לקהילה ולחזק את הקשר הבין דורי. עוד עלה הצורך הגדול למרחבי פעילות ותוכן עבור בני הנוער בשכונה, ולחיבור של קהל זה למרכז הקהילתי. התושבים רואים במרכז הקהילתי כמרכז השכונה וכמי שגם יכול להעניק שירותים עירוניים בתוכו, שירותי ייעוץ במגוון תכנים ומרכז העצמה משמעותי למגוון גילאים.

כנס שולחנות עגולים במתנ"ס חוויות שוויץ ברחובות החדשה

כנס שולחנות עגולים במתנ"ס חוויות שוויץ ברחובות החדשה

 

באשר לקבלת מידע מהמרכז, עלה כי התושבים מעוניינים להתחבר למרכז הקהילתי דיגיטלית, לקבל את האפשרות לבחור את התכנים בו מהבית ואפילו לצרוך תכנים מצולמים דרך המחשב הביתי. גם לגיל השלישי היה קול משמעותי באירוע. אוכלוסיית הגיל השלישי מעוניינת להרחיב את שעות הפעילות שלה במרכז ולקבל יותר תכנים ומתקנים שרלוונטיים עבורה.

ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אוכלוסיות מבוגרות וחברת הנהלת הרשת, שהשתתפה בכנס, אמרה: "המרכז הקהילתי לא מסיים את תפקידו בתוך המבנה עצמו ויש לו תפקיד משמעותי ביצירת קהילתיות בשכונה. מתוך תובנה זו הציעו התושבים להרחיב את הפעילות גם מעבר לגבולות המרכז ולהוציא בארגונו טיולים וסיורים במגוון מקומות בעיר ובארץ בכלל".

יניב מרקוביץ', המשנה לראש העיר ויו"ר רשת חוויות, יוזם הרעיון לביצוע תהליכי שיתוף הציבור לעיצוב דמותו של המרכז, מסר: "הקשבנו לתושבים וקיימנו דיונים מעמיקים ביחד. בסיומם, ולצד ניתוח נתוני הסקר שערכנו, תוגש לנו תכנית לשיפור פעילות המרכז הקהילתי על פי רצונות וצרכי התושבים. תודה לכל המשתתפים שטרחו להגיע ולהשפיע, לד"ר רוני באום חברת מועצת העיר וההנהלה שלקחה חלק ניכר בערב, לצביקה מדהלה, ממלא מקום מנכ"ל רשת חוויות, ולמירב אהרון, מנהלת מרכז שוויץ החדשה, על ניהולו והצלחתו של כל התהליך. ביחד נמשיך להשפיע על שעות הפנאי וההעשרה בעיר".

יניב מרקוביץ', ד"ר רוני באום וצביקה מדהלה

יניב מרקוביץ', ד"ר רוני באום וצביקה מדהלה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר