יניב מרקוביץ' ורוני באום
יניב מרקוביץ' ורוני באום

הוועדה לשיפור מערך צהרוני גני הילדים הגישה את המלצותיה לדירקטוריון רשת חוויות

חברת הוועדה ד"ר רוני באום: "אני משוכנעת שיישום ההמלצות יוביל לשיפור משמעותי וחשוב שהציבור יבין שאנחנו כאן כדי להקשיב, לשרת אותו ולסייע לייעל את המערכת"

פורסם בתאריך: 30.5.18 19:42

-->

לפני כחודשיים הכריז יו"ר רשת חוויות, יניב מרקוביץ' על הקמת ועדה לשיפור מערך צהרוני גני הילדים, בין היתר בעקבות מספר פניות שהתקבלו מהורים לילדים בצהרונים. חברי הוועדה הנם: אורי אסייג יועץ ארגוני ויו"ר הועדה, ד"ר רוני באום חברת מועצת העיר וחברת דירקטוריון ברשת חוויות, מזל דהן מנהלת מחלקת גני הילדים בעירייה, צביקה מדהלה מ"מ מנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון יו"ר ועד הפעולה, אורית שרגאי יו"ר הנהגה עירונית רחובות, צופית גולן יו"ר ועדת צהרונים בהנהגה העירונית, ומיקי מרקוביץ מרכז נושא צהרוני הגנים. היום (רביעי) הגישה הוועדה את המלצותיה לדירקטוריון רשת חוויות.

בין המלצות הוועדה: לבצע הפרדה ניהולית ותקציבית בין ניהול מערך הצהרונים לניהול אגף הגיל הרך ולמנות לצורך כך מנהל ישיר למערך הצהרונים, שיפעל בכפיפות למנכ"ל הרשת. כמו כן, לרענן את הגדרת תפקיד רכזת הצהרונים ולהנחות על קיום מפגשים מקדימים לפתיחת שנת הלימודים בהשתתפות גורמי הניהול והריכוז וההורים. בתוך כך, הוועדה המליצה על צעדים בוני אמון עם ההורים, לרבות יצירת נוהל דיווח להורים.

באשר לכח האדם המליצה הוועדה לשפר את תהליכי הגיוס, ההכשרה ושימור העובדות ולעודד את צוותי הבוקר בגנים להמשיך לעבוד בצהרונים ולהיפך, תוך הענקת ליווי מקצועי צמוד לאורך השנה. אחת ההמלצות שעלו וכבר נמצאות בבדיקה, התייחסה למרכיב שכר העובדות ובחינת שיפורו, לצד שיפור הקשר המקצועי בין הרכזת למטפלות וקיום ישיבות של צוות צהרונים עם הגננות. עוד ממליצה הוועדה על פרסום נוהל לכלל ההורים בנוגע לכניסה לצהרונים מעבר לשעות הפתיחה והסגירה, נוהל הוצאת ילדים במקרים חריגים, וכן על שיתוף ההורים בבחירת תכני ההעשרה וקיום שיחות הורים פעם בשנה בניהול הרכזת וצוות הצהרון.  בנוסף, הוועדה המליצה על הקמת מוקד שירות טכנולוגי שייתן מענה לפונים.

יו"ר הוועדה, היועץ הארגוני אורי אסייג, מסר: "הוועדה על כל חבריה התגייסה במהירות, בשקיפות, ברצינות ובענייניות לבחינת המציאות של מערכת הצהרונים, דנה בממצאים וגיבשה את המלצותיה להתמודדות עם האתגרים שהשתקפו בממצאים. לאורך כל זמן עבודת הוועדה, חבריה נקטו בגישה מקצועית הכוללת שקיפות צלולה של כל הממצאים שנמצאו, פתיחות והקשבה מלאה לצורכי ההורים וניסיון לגבש המלצות אפקטיביות ויישומיות במהירות הרבה".

ד"ר רוני באום, חברת מועצת העיר, חברת הנהלת הדירקטוריון והוועדה, מסרה: "אני מודה ליניב מרקוביץ' על היוזמה, להורים, להנהלת הרשת ולמשתתפים על עבודה רצינית. תודה לאורי על ניהול הוועדה ביד רמה. אני משוכנעת שיישום המלצות הוועדה יוביל לשיפור משמעותי וחשוב שהציבור יבין שאנחנו כאן כדי להקשיב, לשרת אותו ולסייע לייעל את המערכת. בכל ארגון, וזה נכון גם לשאר תחומי החיים,  תמיד יש לאן לשאוף ובחינה עצמית היא כלי מצוין להשתפר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר