אנשי החינוך החרדי ברחובות בסיור בבית לין
אנשי החינוך החרדי ברחובות בסיור בבית לין

תכנית המוגנות של "עיר ללא אלימות" במגזר החרדי ברחובות

בשבוע שעבר ערכו אנשי החינוך החרדי ברחובות סיור ייחודי מטעם פרויקט "עיר ללא אלימות" בעיר, בבית לין – מרכז מוגנות לילדים ונוער בתל השומר

פורסם בתאריך: 7.5.18 08:34

-->

בשבוע שעבר נערך סיור מיוחד במינו למנהלים ונאמני מוגנות של בתי הספר החרדיים ברחובות, על ידי מחלקת "עיר ללא אלימות" בעירייה והמחלקה לחינוך החרדי באגף החינוך. הסיור נערך בבית לין הנמצא במתחם בית החולים תל השומר. בסיור לקחו חלק כ-30 אנשי חינוך מהעיר רחובות.

תכנית המוגנות במגזר החרדי בעיר פועלת מזה כשנתיים ואט אט צוברת תאוצה, כאשר כל התכניות המופעלות במסגרת זו הותאמו במיוחד למגזר החרדי. כך לדוגמה נבחרו שני מורים בכול מוסד חינוכי מתוך הצוות, אשר עוברים הכשרה מקצועית ומשמשים בתפקיד החשוב מעבר להיותם מורים. כל זאת במטרה לזהות מצוקות שונות ולתת מענה ממוקד, ובעיקר עיסוק במניעה.

כחלק מהתכנית כלל הסיור היכרות עם מענים נוספים הניתנים בקהילה, כגון מענה לילדים שנפגעים מסביבתם בצורת שונות. היכרות עם מענים מגוונים ורחבים בקהילה מתאפשרת הודות לפתיחות ושינויים העוברים על החברה החרדית על גווניה, ומתוך הרצון ללמוד, תוך התאמה והכנסת הכלים הנוספים למגזרים החרדיים.

כאמור, תכנית המוגנות מופעלת באמצעות מחלקת "עיר ללא אלימות" בעירייה, בהנחיית המשרד לביטחון פנים המהווה שותף מלא לכלל פעילויות המחלקה. כמו כן שותפים לתכנית גורמים נוספים בעירייה, בהם האגף לשירותים חברתיים ואגף החינוך והנוער.

אבי פיטרו, מנהל פרויקט "עיר ללא אלימות" ברחובות: "בשנה הקרובה אנו מתכננים להכניס לתכנית גם את בתי הספר של הבנות בקהילה, ולשם כך גייסנו עובדת. כמו כן אנו מתכננים לבצע פעילות עם הורים במגזר והצגה מתאימה בשם "ציפור צייצה לי", שתנדוד בין בתי הספר ומלמדת כיצד להיזהר ולהימנע מפגיעות שונות. נפלה בחלקי הזכות לעבוד גם מול המגזר החרדי בעיר, להכירו ולהוקירו, ולפעול איתו תוך שיתוף פעולה מלא ואמון הדדי. התכנית שאנו עמלים עליה יחד היא עדות כי ניתן להתגבר על מכשולים רבים למען מטרה חשובה ומשותפת, ולהוות דוגמה ומופת לרשויות מקומיות אחרות בישראל".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר