עומר ושחקני סקציה נס ציונה (צילום: אלכסנדרה בריל)
עומר ושחקני סקציה נס ציונה (צילום: אלכסנדרה בריל)

שחקני סקציה נס ציונה הגשימו לעומר בן ה-13 חלום

עומר בן ה-13, המתמודד עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הוא ילד מופלא המתקשר עם העולם בעזרת הכדורגל. לפני כחודשיים הסיפור שלו הגיע לאוזניהם של אבי לודריק וסיוון אבישג לוי, שסייעו לו בהגשמת החלום – להרגיש ליום אחד כמו שחקן כדורגל מקצועי

פורסם בתאריך: 3.5.18 08:31

-->

לפני כחודשיים הגיע לאוזניהם של אבי לודריק וסיוון אבישג לוי סיפורו של עומר בן ה-13, ילד מופלא המתקשר עם העולם בעזרת הכדורגל. עד מהרה, סייעו לו השניים בהגשמת חלום שאותו הוא לא ישכח לעולם, כאשר על אף המוגבלות שלו הוא השתתף בשבוע שעבר באימון של קבוצת הכדורגל סקציה נס ציונה, שהבטיחה לפני מספר שבועות את עלייתה אל הליגה הלאומית.

לעומר, המתגורר במרכז 'עלה' מוריה בגדרה, יש מוגבלות שכלית התפתחותית והוא מתגורר עם עוד עשרות אנשים בעלי מוגבלויות במרכז. במהלך השגרה היום יומית הוא מקבל טיפולים שיקומיים ואף לומד בבית הספר לחינוך מיוחד ב'עלה'. בנות השירות הלאומי המתנדבות במקום יצרו השנה פרויקט חדש שנקרא 'הגשמת חלומות', שבמסגרתו מגשימים לכל דייר חלום, בהתאם לתחומי העניין שלו. מכיוון שעומר אוהב לשחק כדורגל ואף מצליח לבעוט בכדור כאילו הוא שחקן מקצועי, צמחה היוזמה להביא אותו לשחק באימון של קבוצת כדורגל אמיתית, ביחד עם שחקנים מקצועיים.

בנות השירות הלאומי יצרו קשר עם סיוון אבישג לוי ואבי לודריק המופלאים, ש"הרימו את הכפפה" וניצחו על הפקה מדהימה. לודריק בתורו יצר קשר עם הנהלת קבוצת סקציה נס ציונה, בראשות המנכ"ל רונן זייגרמן והיו"ר אלי כהן, שנרתמו באופן מיידי להיות שותפים ולהגשים את החלום.

ההתגייסות הטוטאלית ותרומתם של אנשי חסד הביאו לכך שמעבר למשחק נהנו הנוכחים משולחן מתוקים מעוצב כשולחן כדורגל, מצילומי וידיאו וסטילס שתיעדו כל רגע של אושר וכל חיוך מופלא של עומר, שאף זכה לשלל מתנות שהורעפו עליו. את הרגעים המופלאים שבהגשמת חלומו, את הדמעות שעמדו בגרון, האושר והשמחה, רק מי שהיה שם באותם רגעים יכול היה להבין.

חגיגה מתוקה לעומר

חגיגה מתוקה לעומר (צילום: אלכסנדרה בריל)

 

תחילה העניקו השחקנים לעומר חולצה של הקבוצה וכדור חתום על ידיהם. אחר כך הרימו אותו ושיתפו אותו בחימום, כאילו הוא חלק בלתי נפרד מהקבוצה. עומר זכה ליהנות מיום של כיף ייחודי עבורו, רץ ברחבי המגרש ונהנה מהמרחב הענק ומעשרות הכדורים שהיו סביבו.

עומר ושחקני סקציה נס ציונה

עומר ושחקני סקציה נס ציונה (צילום: אלכסנדרה בריל)

אבי לודריק: "זו זכות גדולה שנפלה בחלקנו להיות שותפים בהגשמת חלום. כאשר עושים דברים ממקום של נתינה ואהבת חינם, מגיעים דברים מדהימים. מבחינתי זה סוג של שליחות, מעבר כמובן למצווה הגדולה – להגשים לילד את החלום שביום יום הוא אינו יכול להגשים. בעיני צריך לחשוף להראות לכל עם ישראל כמה העמותה הזו נותנת לאנשים עם מוגבלויות לחוות את החיים ולהיות כמו כל אחד מאתנו".

עומר נישא על כתפי שחקני סקציה נס ציונה

עומר נישא על כתפי שחקני סקציה נס ציונה (צילום: אלכסנדרה בריל)

 

נעמה סודקביץ', מנהלת מרכז 'עלה' מוריה בגדרה: "התרגשנו לראות את ההתגייסות של אבי וסיוון, ושל קבוצת סקציה נס ציונה, לטובת הדיירים המיוחדים שלנו. האור של אנשים עם מוגבלויות וההבנה שהם חלק בלתי נפרד מהחברה צריכים להאיר ולהביא לשינוי חברתי משמעותי במדינת ישראל, ביחסה אל אנשים עם מוגבלויות וקבלת השונה בחברה.

"רשת מרכזי 'עלה' היא בית חם הנותן מענה טיפולי-שיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומורכבויות רפואיות. 'עלה' מפעילה ברחבי הארץ ארבעה מרכזים שמעניקים טיפול מקצועי ליותר מ-850 תינוקות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים. מרכזי 'עלה' הנמצאים בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב, מספקים שירותים מקצועיים בתחומי הרפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות, שיקום, חינוך המיוחד, תעסוקה ופעילויות הפנאי. עמותת 'עלה' מובילה בישראל ובעולם בתחום טיפול, שיקום ואיכות חיים של אוכלוסיות עם מוגבלויות מורכבות, מתוך אמונה כי לכל יחיד יש הזכות והאפשרות להשתתפות פעילה במארג החיים בהתאם לגילו ויכולתו, וכי לחברה יש את החובה לאפשר השתתפות זו באמצעות שילוב מקצועיות בלתי מתפשרת  עם אהבה, חום ונשמה".

עומר ושחקני סקציה נס ציונה

עומר ושחקני סקציה נס ציונה (צילום: אלכסנדרה בריל)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר