אתר בנייה (צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר)
צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר

ארגוני הקבלנים: צניחה של 24 אחוז בהתחלות הבנייה ברחובות

בעיר רחובות החלה בנייתן של 706 דירות בשנת 2017, צניחה של 24 אחוז ביחס לשנה הקודמת

פורסם בתאריך: 8.4.18 13:29

-->

מספר התחלות הבנייה ברחובות עמד בשנת 2017 על  706 דירות – צניחה של 24 אחוזים ביחס לשנה הקודמת. בראשון לציון, לעומת זאת, מספר התחלות הבנייה בשנת 2017 עמד על 1,462 דירות – זינוק של 75 אחוז ביחס לשנת 2016 בה עמדו התחלות הבנייה על 835 דירות. כך עולה מסקירה שביצעו ארגוני הקבלנים של ראשון לציון ורחובות על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

יש לציין כי משנת 2010 ממוצע התחלות הבנייה בשתי הערים היה דומה, והפער שנוצר בשנת 2017 מיוחס לפרויקט מחיר למשתכן בראשון לציון. ההערכות הן שהפער יוסיף ויגדל בשנתיים הקרובות.

יו"ר ארגון קבלני ראשון לציון, ראול סרוגו, ציין: "הזינוק בשיעור של 75 אחוז שנרשם בהתחלות הבנייה בראשון לציון נובע כולו מתכנית מחיר למשתכן בעיר. אם ננטרל את השפעת התכנית הממשלתית, נראה דווקא כי יש ירידה בהתחלות הבנייה בשוק החופשי בעיר. אני צופה כי ירידה זו תמשך גם בשנה-שנתיים הבאות, מה שיביא לעלייה נוספת במחירי הדירות למשפרי הדיור".

התחלות הבנייה ברחובות ובראשון לציון בשנים 2010-2017

התחלות הבנייה ברחובות ובראשון לציון בשנים 2010-2017

סרוגו התייחס גם להיצע הדירות בנס ציונה ואמר: "בנס ציונה יש מחסור גדול בהיצע לעומת ביקוש רב. הדבר מביא לכך שצעירים עוזבים את העיר וקונים בערים הסמוכות, כי אין להם יכולת כלכלית לרכוש בנס ציונה לאור עליית המחירים. כל זה קורה למרות רמת החינוך הגבוהה בנס ציונה. אני מאמין שעיריית נס ציונה צריכה למצוא דרך כדי למנוע את ההגירה השלילית, אם בדרכים של דיור בר השגה או התחדשות עירונית שיביאו להגדלת ההיצע ובהתאם גם לירידת מחירים".

ראול סרוגו (צילום: יח"צ)

ראול סרוגו (צילום: יח"צ)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר