בית הספר הדרים על שם יונה בוגלה (צילום: ארז שרווינטר)
בית הספר הדרים על שם יונה בוגלה (צילום: ארז שרווינטר)

הנהלת הסתדרות המורים אישרה שביתה ביום רביעי הקרוב ה-27.12

השביתה תתקיים בגנים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל

פורסם בתאריך: 25.12.17 09:12

-->

הנהלת הסתדרות המורים התכנסה אישרה שביתה שצפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב (27.12.2017). השביתה תתקיים בגנים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. מוסדות החינוך המיוחד יפעלו כרגיל.

השביתה מגיעה על רקע העובדה שמשרד החינוך מנכה מיתרת המחלה הצבורה של עובדי ההוראה 1.4 ימים עבור יום מחלה אחד. התנהלות זו של משרד החינוך נתגלתה לאחרונה, כאשר המשרד החל לפרט על פי חוק בתלושי השכר את מספר ימי המחלה שנצברו ומספר ימי המחלה שחויבו. מבדיקה שערכה הסתדרות המורים, עלה כי משרד החינוך מחייב את עובדי הוראה בחלק היחסי של ימי המנוחה השבועית, ללא קשר לימי ההיעדרות בפועל. הסתדרות המורים פנתה והעלתה את הבעיה בפני משרד החינוך, אך לדבריהם משרד החינוך גורר רגליים ולא מספק מענה ברור לבעיה ידועה זו. לדוגמה, עובד הוראה שנעדר מיום אחד בשל מחלה, מחויב ב-1.4 ימי מחלה ועובד שנעדר שלושה ימים מחויב ב-4.2 ימי מחלה.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "לא נסכים לשערורייה שבה מורה או גננת חולים יום אחד  ומחויבים על יום וחצי. אני לא מכירה עובד אחד במשק שהיה מסכים לעבוד במצב כזה. אני פשוט מתביישת בגרירת הרגליים של משרד החינוך. לכולם ברור שהמצב הקיים אינו תקין. אותם פקידים שיושבים איתנו בפגישות היו מתנהגים אחרת לגמרי לו היה מדובר בימי המחלה שלהם. אנחנו לא דורשים יותר; אנו עומדים על הזכויות שמגיעות לנו בדומה לכל עובד אחר. הגיע הזמן שיפסיקו לערבב אותנו בנוסחאות שהם עצמם לא מבינים. כיצד יום מחלה או היעדרות של עובד ועובדת הוראה שווה ל-1.4 ימי מחלה? לא נסכים לכך בשום אופן. יום היעדרות אחד שווה ליום היעדרות אחד, המשכורת של עובדי ועובדות ההוראה אינה משחק. מדובר בכספים שנלקחו ונלקחים מדי יום מעובדי ההוראה. מציאות 'החישובים המוטעים' חייבת להיפסק לאלתר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר