בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
בית הספר הפתוח השיטה (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

ועד הורי בית ספר 'השיטה' מאיים בשביתה

הורים: "אם לא נקבל את תכנית הבנייה מחדש שהבטיחו לנו נשבות". מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: "ביצענו בבית הספר השנה עבודות בהשקעה של כ-200 אלף שקל. הפרוגרמה נמצאת בשלבים אחרונים של עיבוד במשרד החינוך"

פורסם בתאריך: 18.12.17 07:39

-->

ועד הורי בית ספר השיטה ברחובות הוציא באחרונה תכתובות לעירייה, למשרד החינוך ולהורי בית הספר במספר נושאים בוערים שעיקרם ליקויים בבית הספר, לדבריהם. בין היתר טוענים בוועד: "בית הספר שלנו הוא הצפוף ביותר במדינה. שנים רבות הובטח בינוי חדש, אנחנו שומעים שנים על פרוגרמה, אך מעולם לא ראינו אותה. הובטח על ידי העירייה כי תהיה פרוגרמה מאושרת והבינוי יתחיל בינואר 2018. נכון להיום עדיין אין פרוגרמה".

הוועד אף מאיים שאם לא ימולאו דרישותיו הוא יאלץ לנקוט באמצעים חמורים יותר: "נשבית את בית הספר או שנשלח כיתות שילמדו במסדרונות העירייה אם לא נקבל את התוכנית לבנייה מחדש שהבטיחו לנו".

במהלך ביקור שערך באחרונה שר החינוך נפתלי בנט ברחובות, הגיע סמנכ"ל משרד החינוך וראש מינהל הפיתוח ביחד עם מחזיק תיק החינוך בעירייה, זוהר בלום, ועם נציגים של ההורים, לבדוק את מצב בית הספר. לדברי זוהר בלום, "הסמנכ"ל הבטיח לי שיקדם ככל הניתן את אישור הפרוגרמה. אני מתקשר אליו כל יום מאז ושואל אם ישנה התקדמות, ואכן ישנה".

אז מדוע אין עדיין פרוגרמה או תכנית לבנייה מחדש כפי שהובטח?

בלום: "גם העירייה רוצה בפרוגרמה. אני נילחם על כך שנה. זה לא תלוי בעירייה, זה תלוי בהרשאת משרד החינוך והפרוגרמה נמצאת בשלבים אחרונים של עיבוד במשרד החינוך. הרי העירייה לא יכולה לאשר פרוגרמה בעצמה, היא צריכה לקבל אותה מידי משרד החינוך בהתאם לנהלים שלו ולמהנדסים שהוא מעסיק".

הוועד טוען שלא משתפים את נציגי ההורים בתכנון מחדש. לדבריהם הם מכירים טוב מכולם את צרכי ילדיהם ואת מצב בית הספר.

"נוכל לשבת עם נציגי ההורים רק בשלב הבא, לאחר שנקבל את הפרוגרמה ממשרד החינוך ונגיע לשלב שבו האדריכל החיצוני שהעירייה העסיקה למטרה זו יחל בעצמו לעבוד עליה".

 

טענה אחרת של הוועד היא שבית הספר השיטה הוא הצפוף ביותר בארץ.

"מצב זה אינו פתיר. הוא נובע מההחלטה של ההורים ושל בית הספר לא לעלות מעל לכיתה אחת לשכבה, בכדי לשמור על האופי הייחודי של בית הספר. כשמחליטים החלטה כזאת הכיתות עולות על 39 ילדים, מתוך רצון למלא אחר רצונם של הורים וילדים להצטרף לבית ספר. התוצאה היא עלייה בצפיפות. גם לאחר ההריסה והבנייה מחדש בית הספר יישאר צפוף".

הוועד טוען שלא התקינו ברזיות כפי שהובטח, ושאין רשת צל מעל מגרש הספורט.

"ביצענו השנה בבית הספר עבודות בהשקעה של כ-200 אלף שקלים. יש עוד מה לשפר אבל התקנו בחצר בית הספר הצללה גדולה והתקנו שתי ברזיות חדשות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר