גבי שמעון
גבי שמעון

תלמידי היסודיים ברחובות יתחילו בעשר בעקבות אלימות נגד מורים ומנהלים

יו"ר הסתדרות המורים באזור רחובות, גבי שמעון, בהתייחסות ראשונה: "מדובר ברצף מקרי אלימות שאירעו בבתי הספר בעיר רחובות ולא נבליג על כך"

פורסם בתאריך: 6.12.17 17:10

-->

מחר, יום חמישי (7.12.17), הלימודים יושבתו בכל בית ספר היסודיים ברחובות לשעתיים ויחלו בשעה עשר בבוקר. זאת בעקבות אלימות של תלמיד כיתה ג' כנגד מנהל בית הספר היום ומקרה דומה שאירע בשבוע שעבר כלפי מנהלת בית ספר אחר בעיר.

יפה בן דויד מזכ״לית הסתדרות המורים: ״מדי יום אנחנו מתמודדים עם מעשי אלימות כלפי עובדי הוראה, שחשים מופקרים ובודדים. למרות פניותינו החוזרות ונשנות המדינה עדיין לא לוקחת אחריות. אני קוראת שוב לשר החינוך לכנס את כלל הגורמים הרלבנטיים ולהפסיק לגרור רגליים. בימים אלה אנו פועלים להקים מנגנון טיפול שיתמודד עם כל בעיות האלימות שיהיה מבוסס על שיתוף פעולה בין כל הגופים: חינוך, רווחה ומשטרה. לכל עובד הוראה בישראל צריך שיהיה ברור מה הוא עושה במקרים כאלו. הכללים יעשו סדר למורים, לתלמידים ולהורים ויחזירו את סמכות המורה שאבדה.הקמת מנגנון לטיפול מיידי הכולל: גורמים מטפלים גורמי אכיפה, שינוי שיטת הענישה, הוספת תקנים לתפקידים טיפוליים כמו יועצת ופסיכולוגית לצד רכז מוגנות ובמקביל חובת דיווח וקביעת מדרג ענישה".

יו"ר הסתדרות המורים באזור רחובות, גבי שמעון, התייחס לראשונה לגל האלימות ולהשבתת בתי הספר מחר: "מדובר ברצף מקרי אלימות שאירעו בבתי הספר בעיר רחובות. במהלך היום הותקף מנהל בית ספר על ידי תלמיד כיתה ג' ובאותו בית ספר הותקפה זמן קצר לאחר מכן מורה שנמצאת בהיריון. לאחרונה נקראתי אל מספר בתי ספר בגין אירועי אלימות כלפי צוותי החינוך, בדקנו כל מקרה לגופו והוא טופל עד היסוד. לא נבליג על כל מקרה של אלימות ועל כן כאות מחאה ולהגברת המודעות של אלימות כלפי עובדי הוראה, נשבית את מערכת בתי הספר היסודיים בעיר למשך שעתיים. אני רואה בחומרה רבה כל מקרה של אלימות ואמשיך ללוות את הנושא עד שימוגר לחלוטין ממערכת החינוך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר