בית הספר שפרינצק
בית הספר שפרינצק

מה עשתה תיבה מסתורית בבית הספר שפרינצק?

בבית הספר שפרינצק עסקו תלמידי שכבת ו' בשבועות האחרונים במשימה לימודית חווייתית יוצאת דופן, פרי יוזמה המקורית שתוכננה על ידי קהילת ההורים, הנהלת בית הספר וצוות המורות

פורסם בתאריך: 23.11.17 09:43

-->

לפני כשלושה שבועות הופתעו תלמידי בית ספר שפרינצק למצוא בלובי בית הספר תיבה נעולה מגודרת ומאובטחת במצלמות אבטחה ובתוכה אוצר מסתורי – הירושה הגדולה. לצד התיבה הוצב שלט רשמי שבו נכתב כי מדובר בירושה סודית שהותיר אחריו ד"ר חיים ויצמן, נשיאה הראשון של מדינת ישראל. על תלמידי שכבת ו' הוטלה המשימה לפענח את הקוד הסודי לפתיחת התיבה, וכך נפתחה ביום בהיר משימה לימודית חווייתית שנמשכה למעלה משבועיים, בה התמודדו ילדי שכבת ו' עם כתבי חידה מוצפנים ומשימות הדורשות עבודת צוות, יצירתיות ונחישות בתחומי התנ"ך וההיסטוריה.

תיבת האוצר בשפרינצק

תיבת האוצר בשפרינצק

 

תלמידי השכבה נלהבים מהאתגרים ועוסקים בפרויקט גם בשעות אחר הצהריים תוך שהם מפענחים רמזים ומאתרים חלקי מפה ייחודיים שהוטמנו במקומות מסתור בשכונות הסמוכות לבית הספר.
במסגרת הפעילות ביקרה משלחת של תלמידי השכבה אצל ראש העיר רחמים מלול וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום, שלקחו חלק ביוזמה חדשנית זו. בביקור זה התלמידים נשאלו שאלות והפגינו בקיאות בנושאי הלימוד – דבר ששכנע את ראש העיר למסור להם מפתח שסייע להם בהמשך המשימה.

לאחר כשלושה שבועות של למידה חווייתית המבוססת על חומר הלימוד, וכן עמידה במשימות, הצליחו תלמידי השכבה לפענח את הקוד לתיבת האוצר שנפתחה באירוע חגיגי ומרגש בהנחיית השחקן עודד מנשה. התלמידים הביעו התלהבות רבה וסיפוק גדול מהחוויה שעברו.

"זו למידה שונה לגמרי ממה שהורגלנו, אנחנו לומדים לעבוד בצוות , לחשוב באופן יצירתי לחקור ולחפש את המידע הדרוש כדי לפתור את החידות. זו חוויה כיפית ומגבשת", סיפרו תלמידי השכבה.

אוסנת אור-שי, מנהלת בית הספר: "מדהים לראות את הניצוץ בעיניים וההתלהבות של הילדים מהלמידה החווייתית".

ראש העיר רחמים מלול, שהתרשם מאוד מהידע שהילדים צברו במהלך הפרויקט, אמר: "שאלתי את התלמידים שאלות שאני בטוח שאנשים מבוגרים יותר לא היו יודעים לענות עליהן".

מחזיק תיק החינוך זוהר בלום הוסיף: "הפרויקט הוא דוגמה מצוינת לחינוך חדשני המכשיר את התלמידים לכישורים הנדרשים במאה ה-21, כישורים כמו עבודת צוות, חקר, חיפוש וניתוח מידע באופן עצמאי".

שי קפלן, יו"ר ועד ההורים בבית הספר: "היוזמה הלימודית החדשנית והמקורית הזו תוכננה ובוצעה על ידי קהילת ההורים, הנהלת בית הספר וצוות המורות בשפרינצק, תוך שיתוף פעולה עם ראש העיר רחמים מלול וסגנו זוהר בלום, כהמשך למאמצי צוות בית הספר והקהילה להעניק לתלמידים חוויית למידה עדכנית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לבית ספר שפרינצק גאווה איזה מנהלת וצוות חינוכי כל הכבוד איזה חחוית לימוד לימוד לילדים סירטון מרגש המשיכו כך

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר