אורית פדר מנהלת מרכז המחוננים ומשלחת הג׳וניורים בתחרויות
אורית פדר מנהלת מרכז המחוננים ומשלחת הג׳וניורים בתחרויות

המחוננים הרחובותיים: הכי חכמים באירופה ומקום שני בעולם

עוד הישג למשלחת מרכז המחוננים של רחובות, שקטפה 120 מדליות זהב וכסף וחמישה גביעים. בחודש מרץ 2018 תארח רחובות את התחרות הארצית

פורסם בתאריך: 16.11.17 08:23

-->

21 תלמידים מהמרכז למחוננים של עיריית רחובות זכו במקום הראשון באירופה בתחרות למחוננים שנערכה בחודש יולי באתונה. השבוע תשעה מהם השתתפו באליפות העולם למחוננים – world scholar's cup  שהתקיימה באוניברסיטת ייל שבארצות הברית, וקטפו את המקום השני אחרי מלזיה.

התחרות מורכבת ממספר טורנירים במתכונת של דיבייט המבוססים על ידע ונערכים בשפה האנגלית. מטבע הדברים, השתתפו בה בני נוער חכמים במיוחד מכל העולם. השנה התמקדה התחרות הבינלאומית בנושא "Unlikely world", וכהכנה לקראת התחרות קראו התלמידים מאמרים אקדמיים מתחומים שונים, כמו: ספרות, היסטוריה, רפואה, מדע, אמנות, סוציולוגיה ועוד.

מהתלמידים המשתתפים בתחרות נדרשת יכולת רטורית וידע בתחומים שונים, יכולת חשיבה, אנגלית ברמת שפת אם והצטיינות במגוון תחומים. בין היתר, נדרשו התלמידים להציג נאום, לכתוב חיבור, לענות על שאלות ולהפגין יכולות של עמידה מול קהל. במסגרת התחרות הם יצרו קשרים חברתיים עם משתתפים מארצות אחרות, עמדו באתגרים אינטלקטואליים לא פשוטים וזכו ב-120 מדליות זהב וכסף ובחמישה גביעים.

המשלחת מרחובות שזכתה באליפות אירופה מנתה 21 תלמידים מכיתות ח' עד י', והתחרות התקיימה במשך שמונה ימים. לאחר הזכייה נבחרו תשעת הטובים שיצאו לתחרות אלופי האלופים, שהסתיימה אתמול (רביעי) באוניברסיטת ייל בארצות הברית.

הנסיעה לתחרות התאפשרה באמצעות תמיכה וסיוע של עיריית רחובות, שמעניקה חשיבות גבוהה לייצוג של מדינת ישראל בכלל, ורחובות בפרט, בתחרות חשובה זו. הנבחרת מורכבת מתלמידים בכיתות ט'–י', מבתי הספר ברחובות שלומדים יום בשבוע במרכז למחוננים ומצטיינים בעיר. התלמידים נבחרו לאחר מיונים מפרכים.

 

ראש העיר רחמים מלול: "מערכת החינוך ברחובות היא מהטובות בישראל והפרסים שזוכים בהם תלמידי רחובות מעידים על כך. אנו גאים בתלמידי המרכז למחוננים של רחובות, ונמשיך לפתח את המצוינות וההישגיות של תלמידי העיר, לצד למידה משמעותית וחווייתית יחד עם חינוך לערכים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "עיריית רחובות משקיעה רבות במערכת החינוך העירונית, עם תכניות העשרה שנועדו לאפשר לכל ילד וילדה לקבל מענה המתאים לצרכיהם. אנחנו שמחים מאד שהמרכז למחוננים ברחובות זכה לייצג את מדינת ישראל והעיר רחובות בתחרויות גלובליות וגם לקטוף פרסים".

מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים ברחובות, אורית פדר: "העובדה שתלמידי המרכז הוזמנו לקחת חלק בתחרות גם השנה מעידה על ההערכה הרבה השוררת בתחום לתלמידים בישראל בכלל ולתלמידים ברחובות בפרט, שכן בתחרות השתתפו משלחות נוספות מישראל. ילדי המשלחת מחויבים למידה משמעותית המבוססת על הבנה והיקשים בין נשואים ומדובר בהשקעה עצומה שהניבה לבסוף את ההישגים יוצאי הדופן שלהם"

העיר רחובות ומרכז המחוננים יארחו את התחרות הארצית שתיערך בחודש מרץ 2018, כאשר הצוות מה- WSC העולמי יגיע לשפוט בתחרות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שלמה אלדן ראשון לציון

    כל הכבוד לתלמידי רחובות , למורים, ולראש העיר רחובות .

  2. דוד גלמן

    כמות אהבה נמדדת בגביעים, ככה זה בחיים ילד שלא מביא גביעים, מה הוא שווה? תשובה אפס גביעים, ואפס גביעים שווה אפס בכל תחומי החיים. לכן גביעים זה חשוב, נכון מרכז למחוננים?

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר