תלמידי ויצו רחובות בלימודי התיאוריה
תלמידי ויצו רחובות בלימודי התיאוריה

שכבת י' של תלמידי ויצו רחובות נבחרה לפיילוט ארצי של לימודי תיאוריה

במסגרת תכנית פיילוט חדשנית ללימודי חינוך תעבורתי, זוכים תלמידי ויצו רחובות ללמוד תאוריה במסגרת בית הספר ללא עלות

פורסם בתאריך: 14.11.17 07:26

-->

בתיכון ויצו רחובות התחדשו השנה בפיילוט של תכנית ללימודי תאוריה, כחלק מהכנתם לקבלת רישיון נהיגה. התלמידים ייגשו בסוף השנה למבחן תאוריה אמיתי, ואם יעברו אותו יוכלו להמשיך עם התעודה לחלק המעשי ולהוציא רישיון, כאשר התעודה והאגרות הכרוכות בה הן ללא כל עלות נוספת.

מאחר ומדובר בתכנית חדשנית, בשלב ראשון מעט מאוד בתי ספר ברחבי הארץ נבחרו לקחת בה חלק. שכבת י' של תלמידי ויצו רחובות, שנבחרו פרויקט, יעברו בסוף השנה תהליך הפקת לקחים, על מנת לשפר את התכנים ולמקסם את יעילות התכנית החינוכית כך שיהיה ניתן ליישמה בבתי הספר ברחבי הארץ.

מאיר נחמיאס, המורה לחינוך תעבורתי בויצו רחובות: "בעקבות ריבוי תאונות הדרכים החליטה מדינת ישראל להפוך את כל מי שמשתמש בכביש כיעד לתכנית חינוכית חדשה שמטרתה למגר, או לכל הפחות להפחית את תאונות הדרכים, ולייצר מודעות חדשה לנורמות ההתנהגות במרחב הציבורי. התכנית עצמה, שנולדה אי שם לקראת סוף העשור הראשון של המאה ה-21, היא שיתוף פעולה בין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, ואגף זהירות בדרכים במשרד החינוך והרשות הלאומית. התכנית מועברת בשכבת כיתות י' ברחבי הארץ באמצעות שעת לימודים שבועית. התכנים מועברים על ידי מורים שעברו הכשרה ייעודית ורואים בכך שליחות".

 

אילו תכנים מועברים לתלמידים?

"קבלת החלטות במהלך נהיגה, היסחי דעת בכביש, אלכוהוליזם ונהיגה, ועוד. התכנית משובצת בקטעי וידאו של סיפורים אמיתיים שנבחנו ונלמדים בבתי הספר. שיאה של הפעילות מתלכד ליום שיא של זהירות בדרכים במהלך נובמבר, בו התלמידים מציגים עבודות יצירה מגוונות: גרפיקה, אנימציה, קטעי צילום סטילס, וידאו, עיצוב ועוד".

זמירה ולד, מנהלת בית הספר: "אני רואה חשיבות רבה לקיומה של התכנית. רישיון נהיגה והיכולת למוביליות הינו צורך אמיתי שקיים בקרב בני נוער, שמזה שנים מתחנכים ליוזמה וחשיבה יצירתית. החינוך בכביש, כחינוך מציל חיים, צריך להיות חלק מארגז הכלים שהם מקבלים במסגרת בית הספר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר